• Anonym

Ensam för en natt - Ångest!

Du har ingen väninnan som kan natta över hos dig?

• Anonym

Är precis likadan, det är skitjobbigt.
    Enda som får det att bli bättre är att genomlida ensamheten och inte dra sig för att vara ensam.
    Tänk vad skönt det hade varit om man kunde UPPSKATTA egen tid och inte bara räkna ner tills han äntligen kommer hem.
    Har inget direkt bra råd till dig förutom att försöka att inte stirra upp dig och passa på att göra saker du tycker är kul. Jag är helt säker på att du kan ringa din sambo om du skulle känna dig ensam och ledsen, och även om man inte utnyttjar det samtalet så känns det tryggt att veta att han faktiskt bara är ett samtal bort.

• Anonym

Vad gör du om du och sambon separerar och du blir ensam med ett barn? Du måste lära dig klara dig själv.

• Anonym
    Anonym (Ångest) skrev 2012-10-30 18:02:51 följande:
    Nu skrämmer du upp mig ännu mer! Gråter
    Men skulle detta hända har jag inget annat val än att försöka lära mig leva ensam igen.

Inte meningen men det är sådant man ändå måste ha i beräkningen när man skaffar barn, att sådant kan hända och hur man då går till väga för barnets bästa.
  • Anonym

Jag tror att du måste försöka "lära dig" att vara ensam och kunna njuta av det.
    Visst, man kan försöka se till att ta dit folk och hitta på saker, men man måste klara av att vara ensam för det kommer fler tillfällen, och visst vill du kunna känna att det är lite skönt att sambon är borta och du får lite ensamtid?

Sätt på en film innan du ska lägga dig och somna till den, det brukar hjälpa mig lite. Chatta med folk på facebook eller dyl är också rätt bra. Jag har själv inte kommit till det stadiet där jag kan känna "fan vad skönt att han är borta ett tag, nu ska jag bara göra saker jag vill göra", men det är på god väg!

• Anonym

Hur gammal är du ts? Har du aldrig bott själv i studentrum tex? 

Svar på tråden Ensam för en natt - Ångest!