Fråga till lchf:are
Hej. Detta är ingen anklagelse, utan en frågan ifrån en som är intresserad av, och utbildar sig, inom kost. Inom lchf, pratar man något om mängden mättat fett man får i sig ifrån bland annat feta mejeriprodukter?
Hej. Detta är ingen anklagelse, utan en frågan ifrån en som är intresserad av, och utbildar sig, inom kost. Inom lchf, pratar man något om mängden mättat fett man får i sig ifrån bland annat feta mejeriprodukter?
Tack. Vi säger två äpplen och 7 geléhallon. Sex äpplen och 21 geléhallon ger alltså 300 kalorier. Sex äpplen är rätt tufft att äta, där är jag mätt innan jag kommit upp i den massan. 21 geléhallon, inga problem. Massan mättar, inte energin.
Biffus. Jag använder exempel. Sluta haka upp dig. Tror förresten inte att vi kommer komma någonstanns eftersom du vägrar erkänna mina källor för fakt och inte kommer med några egna. Men, massa mättar. En elitidrottare på diet berättar hur han/hon inte kan äta mycket även om de vill då magsäcken krympt. Varför tror du man gör gastric bypass?
Jepp, du blir mätt på vatten. Det finns dieter som säger att man ska dricka två stora glas vatten till var måltid just därför. Dock är det inte att trekommendera för du får inte i dig så mkt näringsämnen. Var det inte du som lade dig i.......hur menar du där? Är det inte DU som skriver i MIN tråd? Och jag felformulerade mig.....du erkänner inte mina källor, och kommer inte med några egna. Det var så jag menade, ber om ursäkt.
Jag förstår inte din första mening, tror du skrev lite fel inom parantesen. Och du har helt rätt i det du skriver i din andra. Men du blir mätt på bägge, eller hur? Det var det jag menade. Sedan att du inte håller dig mätt etc är en helt annan sak.
Det förstod jag. Var har hR bitwn som gjorde mig försvirrad. Är det skillnad på att vara mätt och mättnadskänsla?
Så är det skillnad på att vara mött och mättnadskänsla? Här är förresten meningen jag gärna vill få förklarad: Jag tänkte mer på att det var du som skrev att jag hade fel om att äpplen innehåller högre E% kolhydrater än non stop (vilket har har het rätt i).