Fråga till lchf:are
Hej. Detta är ingen anklagelse, utan en frågan ifrån en som är intresserad av, och utbildar sig, inom kost. Inom lchf, pratar man något om mängden mättat fett man får i sig ifrån bland annat feta mejeriprodukter?
Hej. Detta är ingen anklagelse, utan en frågan ifrån en som är intresserad av, och utbildar sig, inom kost. Inom lchf, pratar man något om mängden mättat fett man får i sig ifrån bland annat feta mejeriprodukter?
Förresten, jag tror jag klarlagt vad jag anser är nackdelarna med den här typen av diet. Jag personligen ör mot många av de dieter som finns idag, för mig är diet något man gör för att tappa övervikt eller en idrottsman gör håller inför tävling (använder här idrotssman väldigt brett). Vad är det för fel med att äta allsidigt, alla delar av kostcirkeln? Jag håller med lchf om att överdrivet intag av kolhydrater leder till övervikt, men därifrån är det ganska stort steg til att ta bort dom helt.
Det är en stor skillnad på att ta bort en livsmedelsgrupp och ersätta denna med en makronutrient, och att välja en livsmedelsgrupp framför en annan men ändå få kolhydrater, fett och protein.