Inlägg från: Anonym (villbaraveta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (villbaraveta)

Barnbidraget går till fosterfamiljen.

Ja det är ju helt klart att fosterfamiljen ska ha barnbidraget då barnet bor där. Men under hösten har barnet övernattat varannan helg hos sina föräldrar. Från fre till sön.

Vet någon hur allt räknas egentligen? Eller ska föräldrna INTE få nån ekonomisk stöd.

Fosterfamiljen "slipper" mata barnet varannan helg..Hoppas ni förstår hur jag menar.

• Svar på tråden Barnbidraget går till fosterfamiljen.
  • Anonym (villbaraveta)
    Mizzii skrev 2012-10-31 09:47:59 följande:
    När jag bodde i familjehem (Fosterhem) och var hemma så gav fosterfamiljen med matpengar.
    Har du/dom inte fått något sådant? 
    INGEN från soc sida har pratat om pengar. Vågar liksom inte ens fråga. Därför skriver jag här.
  • Anonym (villbaraveta)
    Anonym skrev 2012-10-31 09:49:19 följande:
    Har föräldrarna låg inkomst? De kan prata med handläggaren på soc.
    Vanlig inkomst. Inte hög men intelåg heller. Men är det det som är orsaken?Fosterfamiljen har ju också inkomst.
  • Anonym (villbaraveta)
    Pippilångstrump skrev 2012-10-31 09:50:52 följande:
    Låter väl inte konstigt alls.

Föräldrarna köper ju knappast några kläder eller betalar för fsk, aktiviteter eller dylikt. 
    Det var inte frågan....
  • Anonym (villbaraveta)
    sextiotalist skrev 2012-10-31 09:54:51 följande:

Det är samma sak med UF, de betalar underhåll och barnen kan vara där varannan helg. De skall enligt vissa även stå för kläderna

Vad är UF?
  • Anonym (villbaraveta)
    Anonym skrev 2012-10-31 10:04:56 följande:
    Familjehemmet har deras barn boende hos sig, den som har barnet skriven hos sig har rätt till barnbidraget. Varför skulle föräldrarna få barnbidrag för ett barn se träffar 4 dygn per månad?
    Nej menar inte hela barnbidraget. Föräldrarna är mkt generösa...soc har många ggr påpekat att inte köpa sååå mkt grejer till barnet då det är fosterfamiljens uppgift. Frågan är mer en principsak. 
Svar på tråden Barnbidraget går till fosterfamiljen.