• Anonym (?)

    Delade magmuskler?

    Jag gjorde ett snitt för över ett år sedan. På den orten där snittet gjordes, syr man inte ihop magmusklerna, utan lägger dem bara tillrätta. Sedan ska man vara stilla 1-2 månader, inte bära tungt etc.

    Problemet för mig var att min sambo lämnade mig under graviditeten och jag var alltså helt ensam, vilket innebar att jag var tvungen att bära tunga matkassar etc. redan när vi kom hem från BB.

    Hur vet man om magmusklerna är delade? Trots träning (plankan), bra kost etc. så ser jag fortfarande ut att vara gravid i ca 6 månaden. Och det har alltså gått över ett år. De kilon jag gick upp under graviditeten har försvunnit + lite till.

    Magen buktar ut mer upptill än nedtill och jag kan aldrig "dra in" magen. Alltså, om man drar in luft och försöker dra in magen så den blir mindre. Det går inte, den är lika stor ändå.

    Vad ska jag göra? Inte kul att se så gravid ut fortfarande och inget händer! Om magmusklerna är delade, vad gör man åt det?

  • Svar på tråden Delade magmuskler?
  • Träningsexpert Elmina

    Hej

    har du ont i ryggen?

    Du lägger dig på rygg med böjda ben. Sätt två fingrar jämsides ca 5 cm ovanför naveln. Gör en liten crunch och se om du kan få ner fingrarna mellan dina raka bukmuskler. Går det att få ner två fingrar en cm så finns det fortarande en liten delning.

    Återkom när du testat!        


Svar på tråden Delade magmuskler?