• Noro

Dåligt Specsavers!

Jag gjorde synundersökning hos Specsavers idag.
    Jag ville plocka ut och låna hem några bågar för att känna efter hemma vilka jag ville köpa.
    Svaret jag fick var: "Nä, vi lånar inte ut några bågar. Vi vill ha hela sortimentet i butiken".
    Ju mer jag tänker på det desto dummare tycker jag att det är!

Är det så här på Specsavers överallt?

I morgon går jag till Synsam istället!

Hoppas jag kan få med mig mitt recept från Specsavers.
    Vet någon hur det är med recept? Visst borde jag få det skickat till mig!?

• Svar på tråden Dåligt Specsavers!
  • Adephi

Du ska kunna få receptet utskrivet i butiken om inte annat, det fick jag i somras när jag köpte nya glasögon hos dem. Dock efter jag bad om det.

• Coyote

Sådär är det VERKLIGEN inte på alla Specsavers! Märkligt som fan! Men ja, du kan absolut få ut ditt recept, du behöver bara be om det.

• Ellan92

jag fick låna Obestämd kanske beroende på butik

• Isnogood

"I våran stad där jag bor" så får man låna hem bågar någon / några dagar för att "känna sig för"

I live on the dark side...the devil is my confederate
  • mammatill6

men det är väl klart att du inte får ta hem bågarna. Om alla skulle göra det, vad skulle andra titta på isåfall.

• Coyote
    mammatill6 skrev 2012-10-31 21:08:50 följande:
    men det är väl klart att du inte får ta hem bågarna. Om alla skulle göra det, vad skulle andra titta på isåfall.
    Men va!? Hur ska man kunna bestämma sig då? När jag varit intresserad av ett par bågar så kan min optiker ibland säga "de där finns i en annan färg också, men de är utlånade för tillfället. Jag hör av mig när de är tillbaka".
  • mammatill6
    Coyote skrev 2012-10-31 21:11:18 följande:
    Men va!? Hur ska man kunna bestämma sig då? När jag varit intresserad av ett par bågar så kan min optiker ibland säga "de där finns i en annan färg också, men de är utlånade för tillfället. Jag hör av mig när de är tillbaka".

så är det inte här. En båge kostar ju nån tusenlapp oftast, får ni bara låna hem det sådär. ÄR det samma iklädaffärer, man lånar hem det man är intresserad av.
  • Labolina

Men det var väl inte så konstigt. De är så billiga, så någon service måste de såklart dra ned på.

• MadPies
    mammatill6 skrev 2012-10-31 21:15:01 följande:

så är det inte här. En båge kostar ju nån tusenlapp oftast, får ni bara låna hem det sådär. ÄR det samma iklädaffärer, man lånar hem det man är intresserad av.
    Med kläder så kan man ju köpa med sig hem, gillar man inte kläderna hemma så kan man oftast lämna tillbaks dom.
  • Coyote
    mammatill6 skrev 2012-10-31 21:15:01 följande:

Ett par glasögon har man oftast i flera år, samma par alla dagar i veckan året om. Det är inte som en jacka som man använder ett par månader eller liknande. Och ja, vi får låna hem tre-fyra bågar, bara sådär.
Svar på tråden Dåligt Specsavers!