Inlägg från: memschi |Visa alla inlägg
  • memschi

Pellets som kattsand

Igår fick vi hem vår första matkasse och i denna beställning hade jag även lagt till andra varor som vi behöver - t ex kattsand. Beställde 50 liter.

När jag ska byta hela lådan på kvällen upptäcker jag att det är pellets jag har köpt och inte kattsand... Aaaahhhh!!! Livrädd för hur katterna ska tycka/reagera på det..

Men i skrivande stund är nån och krafsar rejält i lådan.. Men ingen har bajsat på hela natten/morgonen hittills...

Hur har era katter reagerat på pellets? Hur tycker ni att pellets är i övrigt, ni som använder det?

• Svar på tråden Pellets som kattsand
  • memschi
    Lilia skrev 2012-11-02 11:34:34 följande:
    Jag använder pellets i papper, toa- lätt heter det. Jag har aldrig haft några problem med mina två katter. Jag rensar lådan två gånger per dag och byter helt var femte dag (men då är de två katter som använder samma låda.)
    Ja, precis det var det jag beställde. Vi har tre katter och två lådor.
    Jag är mest orolig för en av kattkillarna, för han har lite skumma saker för sig i vanliga fall också..

Men jag hooooppas verkligen att det här ska gå bra. Annars, är det nån som vill köpa 40 liter pellets för typ 80 - 100 spänn?
  • memschi

Nu verkar det vara två som har bajsat iallafall under typ sista 20 minuterna.. Så det kanske är bra det här.

• memschi

Ja, vi har ju också klumpbildande sand i vanliga fall.. Men blev som sagt lite tokigt med den här beställningen.
    Men hoppas nu på att få det sålt, så att jag kan åka och köpa vanlig kattsand

Det har ju gått bra hittills, men är fortfarande skeptisk och själva pellets luktar ju heeeelveeeeteeee.....

• memschi

Lilia var snäll och köpte resterande 40 liter pellets och jag varit iväg till ICA Maxi och köpt 40 kg av den kattsanden som vi brukar köpa.. Så ordningen är återställd här hemma och jag slipper oroa mig för bajs på oönskade ställen

Svar på tråden Pellets som kattsand