• stingrocka

Pyramidförsäljning, åsikter?

Vill veta vad ni tycker om pyramidverksamhet, fördelar och nackdelar!

Tacksam för ALLA åsikter!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-03 18:25
    Jag kommer INTE att haka på detta, har insett att det är för mycket nackdelar med denna verksamhet!
  • Svar på tråden Pyramidförsäljning, åsikter?
  • Batte

Tja, vill du bli betraktad som bottenskrapet av företagare och lura andra, så kör på!

• Mandel

Börja aldrig med någonting där du måste vara med och satsa en massa pengar!
    Om du så klart inte har råd att förlora de pengarna...

Vet inte hur det är med tupperware nuförtiden, men förr fick man sin startväska genom att jobba av den. Det räckte oftast med den första demon som ens blivande "chef" hade samt sin första egna demo så var väskan betald.
    Sedan fick man köpa nya produkter till väldigt förmånliga priser. Om man ville.
    Inköpspriset för säljaren låg på några tior och sedan kunde man sälja den för minst en hundring eller två om den inte behövdes mera.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • stingrocka
    tideloo skrev 2012-11-02 14:38:20 följande:
    Är det aloe vera?
    Nej!
    Batte skrev 2012-11-02 14:50:36 följande:
    Tja, vill du bli betraktad som bottenskrapet av företagare och lura andra, så kör på!
    Tack för den åsikten!
    Mandel skrev 2012-11-02 14:59:50 följande:
    Börja aldrig med någonting där du måste vara med och satsa en massa pengar!
    Om du så klart inte har råd att förlora de pengarna...

Vet inte hur det är med tupperware nuförtiden, men förr fick man sin startväska genom att jobba av den. Det räckte oftast med den första demon som ens blivande "chef" hade samt sin första egna demo så var väskan betald.
    Sedan fick man köpa nya produkter till väldigt förmånliga priser. Om man ville.
    Inköpspriset för säljaren låg på några tior och sedan kunde man sälja den för minst en hundring eller två om den inte behövdes mera.
    Blir inte så att jag hoppar på, detta gick ju inte ut på att ha varorna hos sig, vilket i sig är en investering, utan enbart om att rekrytera folk som för vidare..

• elyse

Jag tänker att den/de enda som verkligen tjänar på det är de som startar verksamheten/hakar på tidigt.  

• misssunlight

Pyramidspel är förbjudet.

Däremot ni som pratar om att de på toppen tjänar mest borde tänka på hur ett vanligt företag ser ut. 

Om ni är anställda så har ni ju säker flera arbetskamrater som också är anställda, sedan kanske ni har en förman som säker tjänar lite mer pengar än er varje månad och över förmannen kanske det finns en kvalitéts eller liknande ansvarig som antagligen tjänar lite mer än både dig och förmannen, sedan finns det antagligen en VD på företaget eller en chef över alla er andra och troligtvis så tjänar han mest pengar.   

Hur tycker ni att det ser ut om ni ritar upp verksamheten?

Om man arbetar med ett MLM-företag (de flesta homeparty företag är ett Multi Level Marketing-företag. Tex. Oriflame, Partylite, LR Health & Beauty Systems, Mary Kay mfl.) Så gör man oftast det som en extra inkomst till att börja med. det som däremot skiljer dem från andra företag är att vem som helst som VILL och ARBETAR extra hårt kan göra karriär och då också tjäna otroliga summor. Det som krävs är VILJA, ENGAGEMNAG och UTHÅLLIGHET! MLM är något som man bör se över en längre tid och frågan man bör ställa sig är 
    "Är jag villig att arbeta lite hårdare under ca 5 år för att bygga upp någonting som gör att jag inte behöver ha ett vanligt arbete att slita ut mig på tills jag är 65?" 

Är det inte mest rättvist att den som vågat att starta företag/starta i det MLM företag man gillar och som gjort ett hårt jobb också tjänar mest?  

Hur kommer det sig att DU inte är den personen? 

• stingrocka
    elyse skrev 2012-11-02 15:41:52 följande:
    Jag tänker att den/de enda som verkligen tjänar på det är de som startar verksamheten/hakar på tidigt.  
    Mmm,,känns som det ja!
  • Neelah

Är det ett pyramidföretag eller ett MLM-företag? Pyramidverksamheter är olagliga, men MLM-företag är det inte. I ett MLM-företag får man ersättning efter prestation, inte efter sin placering i kedjan. Jag är med i ett sådant och jag kan ärligt säga att 5-10 timmar per vecka INTE räcker för att lyckas. Man måste jobba hårt, men om man gör det kan man tjäna mycket.

Följ dina drömmar var de än leder
Svar på tråden Pyramidförsäljning, åsikter?