• stingrocka

Pyramidförsäljning, åsikter?

Vill veta vad ni tycker om pyramidverksamhet, fördelar och nackdelar!

Tacksam för ALLA åsikter!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-03 18:25
    Jag kommer INTE att haka på detta, har insett att det är för mycket nackdelar med denna verksamhet!
  • Svar på tråden Pyramidförsäljning, åsikter?
  • Sunt förnuft
    stingrocka skrev 2012-11-02 11:43:09 följande:

Vill veta vad ni tycker om pyramidverksamhet, fördelar och nackdelar!

Tacksam för ALLA åsikter!Glad

Min åsikt: Lurendrejeri och slavarbete!
  • Batte

För helvete - lägg tiden på en utbildning i stället. 

Eller skaffa ett riktigt jobb och jobba hårt där. Inte ett där alla föraktar er, där era vänner suckar när ni för femtioelfte gången försöker dra igång en kvällsträff för att ni inte lyckas sälja tillräckligt. 

• min lilla familj

Det är väl inte syncronice eller vad de heter? För i så fall kommer du göra ditt livs största misstag

• Mme

I ett MLM-företag tror jag att du kan tjäna lite pengar på sikt, men du måste lägga ner mycket tid och dessutom tjata på vänner och bekanta och hela tiden skapa nya kontakter som du sen kan 'utnyttja'.

• Vegasbloggaren

MLM går från total skit till superbra, precis som allt annat här i livet Mitt största tips: har ni en ordentlig organisation eller är det bara "på pappret"? Kan du stå för företaget till 100%? Om du TROR på det du säger så är det bara att köra!

• stingrocka
    Batte skrev 2012-11-02 17:51:19 följande:
    För helvete - lägg tiden på en utbildning i stället. 

Eller skaffa ett riktigt jobb och jobba hårt där. Inte ett där alla föraktar er, där era vänner suckar när ni för femtioelfte gången försöker dra igång en kvällsträff för att ni inte lyckas sälja tillräckligt. 
    För helvete!Kräks Jag har ett riktigt jobb där jag jobbar hårt, tjänar hyfsat, fick detta erbjudande och kommer att tacka nej till det..plus att detta var inte ett sånt där man drar ihop till ett party och demonstrerar, annan upplägg..
  • stingrocka
    min lilla familj skrev 2012-11-02 17:54:21 följande:
    Det är väl inte syncronice eller vad de heter? För i så fall kommer du göra ditt livs största misstag
    Nej, det är det inte.
  • stingrocka
    Jojjanna skrev 2012-11-02 16:38:25 följande:
    Kolla om produkterna finns att köpa på Tradera. I så fall kommer du inte få så mycket sålt till ordinarie priser.
    Nej, de finns inte på blocket, plus att jag kommer inte att handla med varorna, de beställs från företaget via en hemsida, alltså handlar det om att jag ska göra "reklam" för deras företag och få in mer folk som gör reklam..tycker att jag egentligen inte ska behöva lägga en krona på det utan att det är de som ska betala mig för att jag gör det..
  • Gung Ho

Har en bekant som driver ett AB i en MLM oganisation (nej, inte i toppen) och tjänar bra med pengar. Största problemen är: 1. De flesta i rörelsen är 'vanliga kvinnor' och inte säljare/företagare. Svårt att strukturera och driva mot mål som man måste som företagare. 2. Man blandar ihop vän- och kundrollen vilket en del uppfattar som stötande.
    Skulle jag coacha ngn som funderar på liknande upplägg skulle jag råda följande: 1. Säljer du ngt, se till att det är ngt som konsumeras så du slipper försöka sälja på onödiga saker till dina vänner. 2. Se till att du tror till 100% på produkten så att dy kan stå bakom det du säljer till dina vänner.

• somekindofhatred

Jag har lagt 5-10 timmar i veckan på MLM och jag kan säga nu efter ett år har jag mellan 23000-26000:- i månaden så JA det funkar för den som verkligen har hungern för att lyckas.
    Pyramidspel är ett värvningsföretag där man bara tjänar på att värva folk men är man i ett MLM företag där inkomsten kommer till 70% från din egna kundbas så tror jag nog inte att det kan kallas pyramidspel eller låter det som värvning? nej.
    Snälla folket SVARA inte på en tråd ni inte har den minsta aning om vad det är.
    Direktförsäljning är ett otroligt bra sätt att tjäna pengar på för den som vill.

• Bolaget
    somekindofhatred skrev 2014-01-09 12:53:03 följande:
    Jag har lagt 5-10 timmar i veckan på MLM och jag kan säga nu efter ett år har jag mellan 23000-26000:- i månaden så JA det funkar för den som verkligen har hungern för att lyckas.
    Pyramidspel är ett värvningsföretag där man bara tjänar på att värva folk men är man i ett MLM företag där inkomsten kommer till 70% från din egna kundbas så tror jag nog inte att det kan kallas pyramidspel eller låter det som värvning? nej.
    Snälla folket SVARA inte på en tråd ni inte har den minsta aning om vad det är.
    Direktförsäljning är ett otroligt bra sätt att tjäna pengar på för den som vill.
    Du säljer alltså själv för ungefär 80.000 i månaden eller 20.000 i veckan om jag utgår från att din vinst på produkterna ligger på 50%. Tillåt mig tvivla har aldrig hört om någon som själv står för en sån försäljning
Svar på tråden Pyramidförsäljning, åsikter?