Hur mycket ammar ni era 8 månaders?
Ni som fortfarande ammar/ammade när barnet var 8 månader, hur ofta gör/gjorde ni det och hur ser övriga matintag ut?
Ni som fortfarande ammar/ammade när barnet var 8 månader, hur ofta gör/gjorde ni det och hur ser övriga matintag ut?
Äldsta ammade bara några få gånger på dagen. Hade precis slutat nattamma. Han åt två vanliga lagade mål - lunch och middag.
Yngsta helammade i praktiken fortfarande. Han var helt ointresserad av annan mat tills han var strax över 8 månader och då var det plockmat som gällde.
Min tjej ammar mer på nattetid än dagtid nu känns det som. Vi samsover så jag vet inte exakt hur mycket hon ammar på nätterna, men mycket mer än hon gjorde det första halvåret, kanske 3-5 ggr/natt. På dagtid kan hon ibland gå utan att visa intresse 7-17 och äta lagad mat för glatta livet. För det mesta ammar hon fortfarande en gång under dagen dock. Jag skulle tro att det blir 2-4 ggr mellan 7-19 och 3-5ggr 19-7.
Sonen nästintill helammade ( eftersom man inte får säga helamma här på fl om barnet slickat på ett finger med en sås skvätt) nej men vi försökte med mat från 6 mån men vid 8 hade han inte mer än fått i sig Max en tsk om dagen, vilket enligt min mening inte påverkar amningen och därför tycker jag att han helammade :)
dottern är nu nio månader hon har nattamat lika mycket med helamning, med smakportioner, med bara lunch som med nästan bara mat.
vid 8 månader åt hon bara lunch, resten amning. 2-3h isär på nätterna
Nu ammar jag en 4 månaders, men han har tre äldre syskon som ammades vid den åldern :) Dom har alla ammats mycket och fritt i den åldern både dag och natt, dom åt utöver bröstmjölken ett grötmål om dagen och lite smakisar av annat Nattammade gjorde vi hela amningstiden, som var 22 månader som längst.
Tack för era svar! De hjälpte mig!
Jag ammade ca 6 gånger om dagen, vilket betydde ca varannan timme förutom runt lunchtid då amningen var ersatt med lagad mat. På natten sov han 12 timmar obruten sömn utan mat.