Bradbury skrev 2012-11-07 20:57:42 följande:
GayTjej: Har försökt att min sambo tar honom på nätterna men då blir han liksom helt hysterisk. Jag klarar inte av att höra det, vill bara ta honom till mig direkt då
Vi har en så smal säng så jag har sovit ensam där med Lillen i åtta månader och sambon har sovit i storebrors rum. Men det har ju såklart resulterar i att lillungen knutit an mest till mig.
Ska som sagt börja jobba i december så vi måste ju ta tag i det snart. Vet inte om det bara är att låta honom skrika ett par nätter med sambon bredvid sig eller hur vi ska göra. Storebror åt på flaska från start, då var det aldrig några problem för vi delade nätterna från start.
Vår lilltjej är också väldigt mammig - på oss båda, men mest på mig med maten.. Storebror var inte alls sån. Men jag var inne och jobbade en vecka i augusti och det gick riktigt bra. Då var hon 5 månader och helammade., men svärmor hade hand om henne och hon lyckades ge henne några skedar ersättning vid ett tillfälle och så kom hon med henne till mitt jobb för en riktig matning lite senare på dagen. Men när jag väl kom hem sedan var det bara jag som dög...
Din sambo får kanske börja 'jobba in sig' medan du håller dig ur vägen, och kanske ta några myspass/sovpass i sängen medan du tar storebrorsans rum istället? Tar han napp? Lillen alltså, inte sambon :)