• Anonym (hjälpmig)

hjäälp snälla!

Vad skulle ni säga detta är i för fack?

JA jag vill placera migi fack, vill ha koll och veta.Snälla ge mig råd mina tankar dödar mig.

Har alltid tänt på , blitt kär i killar  i barndomen.

Fick en dag tanken "tänk om ja e lesbisk!!"

Nu fantiserar jag ENDAST om tjejer och ser bara lesbiskt porr. har aldrig varit så innan.. :(

HAr inget emot lesbiska men de känns så fel.. känns inte som mig liksom största killtjusaren som man var  i unga år,, jag vill tillbaka.

Om jag e  på krogen letarjag alltid efter killar ..aldrig tjejer.

Haraldrig varit kär i en tjej heller. försöker hela tiden testa mig typ tänka mig tsm med en tjej alltså vara ihop med en första reaktionen blir NO... sen tänker jagmer och då verkar ingen dålig reaktion komma  :( .. Jag vetinte vem jag är längre.....

Kan man vara lesbisk men bara kär i killar.. ?

Njae vill  inte testa ha sex  på riktigt med en tjej heller   men ärså förvirrad av mina TANKAR.. dem dödar mig..

Vad tror ni !? HJÄLP   

• Svar på tråden hjäälp snälla!
  • Anonym (no big deal)

Alltså behöver man en stämpel på vad man är och vad man gillar?
    Är själv kluven i frågan. Bara levt med män, MEN har haft sex med en tjej.
    Var även småkär i en av mina tjejkompisar i skolan.
    Jag gillar bögporr och lesbisk porr, men vad blir jag då!?
    Äsch, jag tycker inte man ska reta upp sig och grubbla i sånt.
    Du gillar killar fysiskt men du gillar lesbisk porr. Behöver inte betyda så mycket :)
    Låt dig bara vara den du är! Jag sätter ingen "etikett" på vad jag "är".
    Jag är den jag är så får andra kalla det vad dom vill :) 

• Anonym (hjälpmig)

Tack så mycket för ditt svar. Anledningen att jag liksom vill veta är för att mina tankar liksom dödar mig..:/

Jag snurrar in mig själv i tankarna och blir helt lost, kan liksom aldrig slappna av är på spänn jämt att känna efter vad jag är.

Grejjen är den jag känner mig inte som jag tsm med en tjej, ser de som vänner liksom .. Men så fort jag skrivit en sak jag ee hlet hundra på , så börjar min hjärna "Tänk om , tänk om .. är du verkligen säker.. njaee är du det, tänk om .. ochså  är karusellen igång igen -_- :(... 

Vill inte förlora killarna... Jag vill inte vara lesbisk! inte för jag har något emot lesbiska absolut inte,.., men de är liksom inte jag.. eller ?  Tänk om tänk om .. ÅH dumma hjärna TYST!  har testat hånglat med tjejer, känner inget spec mer..  men för att komma måste jag tex. tänka  på tjejer nu för tiden .. fattar inte varför.. :(vill ju tända på killar som förut.. Alltså gillar ju att ha sex med dem.. men min hjärna funderar  på högvarv hela tiden.. 

börjar bli så otroligt matt och trött... orkar snart inte ens leva längre pga. av min hjärna ... är 20 år gammal .. är de vanligt att tänka såhär? :/           

• Anonym (no big deal)
    Anonym (hjälpmig) skrev 2012-11-05 00:55:15 följande:
    Tack så mycket för ditt svar. Anledningen att jag liksom vill veta är för att mina tankar liksom dödar mig..:/

Jag snurrar in mig själv i tankarna och blir helt lost, kan liksom aldrig slappna av är på spänn jämt att känna efter vad jag är.

Grejjen är den jag känner mig inte som jag tsm med en tjej, ser de som vänner liksom .. Men så fort jag skrivit en sak jag ee hlet hundra på , så börjar min hjärna "Tänk om , tänk om .. är du verkligen säker.. njaee är du det, tänk om .. ochså  är karusellen igång igen -_- :(... 

Vill inte förlora killarna... Jag vill inte vara lesbisk! inte för jag har något emot lesbiska absolut inte,.., men de är liksom inte jag.. eller ?  Tänk om tänk om .. ÅH dumma hjärna TYST!  har testat hånglat med tjejer, känner inget spec mer..  men för att komma måste jag tex. tänka  på tjejer nu för tiden .. fattar inte varför.. :(vill ju tända på killar som förut.. Alltså gillar ju att ha sex med dem.. men min hjärna funderar  på högvarv hela tiden.. 

börjar bli så otroligt matt och trött... orkar snart inte ens leva längre pga. av min hjärna ... är 20 år gammal .. är de vanligt att tänka såhär? :/           
    Hahah, ja du kan vara luuugn tycker jag :) Man har förbaskat många tankar i den åldern ;) (nu låter jag gammal som gatan, men 7 år äldre iaf ;) )
    Hela mitt gymnasium så strulade jag med en av mina bästa vänner varje gång vi var ute!!! Vi kunde aldrig låta bli ;)
    Hångel hångel å hångel. Men blev aldrig mer än så :) Nu är hon gift med en karl och väntar smått och jag har både karl och barn ;) Men ibland snurrar min hjärna runt runt och jag tänker tillbaka på vad det egentligen betydde???
    Varför i sjuttsiken kunde vi inte låta bli? Hur började vi strula runt från början? Och motfrågan varför det aldrig blev  mer?

Jag har också funderat och grubblat över varför man har alla dessa tankar och funderingar.
    Stundvis då jag tänkt för mycket så kan jag helt plötsligt tro att jag är född i fel kropp!! 
    Ibland tänder jag bara på tjejer och inte ens på min karl! Men då andra perioder så då blir jag tänd bara jag ser honom.. 

Dock har ju minnet från sexakten med tjejen som slet in mig på toan och vi hade oralsex kommit tillbaka då jag av en slump hittade henne på FB. Hon var under den tiden helt galen i mig och jag var mest chockad över vad som faktiskt hänt! hahaha.. Så ibland får man fortfarande dessa underliga tankar.. Hormonnivåer sägs spela en roll i det hela, men det kan då inte jag svara på om det är sant.

Jag tror att när man är runt 15-20 så söker man sin identitet. Man vill veta VEM man är och VAD man står för.
    Jag tycker du borde bara tänka att det är FULLKOMLIGT normalt med sånna tankar och funderingar.
    Och försök inte sätta etikett på vad du "är" som sagt, utan acceptera dina tankar och låt dig fantisera fritt!
    Bara oron i sig att du är rädd att du tänder för lite på killar kan göra så att du istället blir att tänka på tjejer. Hjärnan är lurig ;)

Allt som händer inne i hjärnan behöver inte vara något man vill leva ut i verkligheten :)

(är lite trött så känns som ett flummigt svar mest.. haha, hoppas du förstår nåt av min rappakalja) 
  • Anonym

Är inte ovanligt att man som tjej kan tända på eller fantisera om andra tjejer. Det behöver inte betyda något. En sexuellt nyfiken fas i livet. Eller så kan du vara bisexuell och tanken kanske skrämmer dig.

• Anonym

Sexualiteten kan skifta i olika faser av livet. Jag är 30 år och kom för ett tag sedan ut som lesbisk. Jag var också en stor killtjusare, MEN jag har alltid varit attraherad och intresserad av kvinnor, särskilt lesbiska sådana :-b
    Den sidan av mig själv stoppade långt in i garderoben, tills HON dök upp. Kvinnan som gjorde att jag inte längre kunde dölja min lesbiska sida. För första gången i mitt liv var jag kär på riktigt. Med män har det alltid känts fel på nåt vis.

Släpp de där tankarna! Du ska vara tillsammans den som det känns rätt med på ALLA plan, och sen om det är en kvinna eller en man spelar ingen roll. Koncentrera dig på att hitta magkänslan och följ den, för den leder dig rätt.

• Anonym (hjälpmig)

nu blev jag rädd.. jag vill inte komma på när ja e trettio år att jag e lesbisk.. BLir du inte kär  i killar alls?

Tror inte de känns fel för mig att vara med killar, det är naturligt mer. Kollar altid efter dem på ex. fester, klubbar, sidor m.m. .. aldrig letar jag efter tjejer. . Skulle kännas sjukt konstigt att sitta o chatta och smsa en tjej typ ! åh saknar dig gullet osv... :S .. helt fel.. MEn tänk om .. GAH jag håller på att bli tokig på min hjärna.. Har flera gånger försökt tagigt mitt liv pga. av dessa tankar.. jag vill inte vara lesbisk.. jag vill verkligen inte.. inte för ja e rädd för vad anndra ska tyka och täänka men hela mitt liv vänds ju upp o ner.. jag vill inte .. dt känns inte som jag..

Hur skulle ni definera er själva om ni kände som jag..

Jag har inga problem med att vara bisexuell.. men min hjärna tänker då " tänk om du är lesbisk, jaa du ljuger tänk om .. , du e lesbisk, du vet det.. tänk om .. BLÄÄÄÄ .. jag slår snart sönder min hjärna... 

Jag vill ju gifta mig med en man som jag drömde om som liten :( Vem är jag!?

Sjukt att leva med en kvinna för mig, vore som min bästa vän liksom.. men ja tvekar mer o mer.. :(

Är man såhär lost som 20 åring.. ? Jag var galet kär  i mitt ex.. men tänk om ja bara var besatt a honom?! jag är livrädd :( kan inte få ro i mig själv.. snälla hjälp mig      

• Anonym (lesbisk)

hjärtat! du behöver hjälp att prata och reda ut dina tankar och känslor! För mig var allt kaos i 20års-åldern, tror det är vanligt. Men du ska inte behöva må så dåligt, prova prata med dom här. 

rfslstockholm.se/stod/kurator/

försök att inte oroa dig! kram 

• Anonym

På HBT-jouren kan du prata med terapeuter på telefon ifall du inte bor i en stad där det finns RFSL-kuratorer. Numret till jouren hittar du på RFSLs hemsida.

• Anonym (hjälpmig)

Tack  så hjärtligt för era svar!

Jag funderar  och funderar.. När blir man egenteligen säker på vem man är?

Jag vill gifta mig tsm med en man och leva med en man, skulle se en kvinna som min vän. det blir liksom fel.

Men när de kommer till sex så om man tänder mer på lebbsex, vad är man då ?

Är jag lesbisk då? :/  Såklart jag gillar att ha sex med killar,dvs. jag gillar deras kroppar och allt,  men kommer utav att tänka på tjejer.     

Hur definerar man sig då? Tycker ni jag är lesbisk då?            

• Anonym
    Anonym (hjälpmig) skrev 2012-11-06 14:19:04 följande:
    Tack  så hjärtligt för era svar!

Jag funderar  och funderar.. När blir man egenteligen säker på vem man är?

Jag vill gifta mig tsm med en man och leva med en man, skulle se en kvinna som min vän. det blir liksom fel.

Men när de kommer till sex så om man tänder mer på lebbsex, vad är man då ?

Är jag lesbisk då? :/  Såklart jag gillar att ha sex med killar,dvs. jag gillar deras kroppar och allt,  men kommer utav att tänka på tjejer.     

Hur definerar man sig då? Tycker ni jag är lesbisk då?            
    Om du nu känner ett behov av att definiera dig: Heterosexuell men binyfiken. Men det kan ju utveckla sig åt vilket håll som helst. Om några år kanske du tittar tillbaka på denna fas och undrar hur du över huvudtaget kunde fantisera om tjejer eller så kanske du utvecklar dig åt det homosexuella planet. Ingen kan svara på vem du är om några år.
    LEV LIVET IDAG, med den som du tycker om. Så tar du hand om det andra när det kommer, om det kommer
Svar på tråden hjäälp snälla!