• Anonym

hjäälp snälla!

Är inte ovanligt att man som tjej kan tända på eller fantisera om andra tjejer. Det behöver inte betyda något. En sexuellt nyfiken fas i livet. Eller så kan du vara bisexuell och tanken kanske skrämmer dig.

• Anonym

Sexualiteten kan skifta i olika faser av livet. Jag är 30 år och kom för ett tag sedan ut som lesbisk. Jag var också en stor killtjusare, MEN jag har alltid varit attraherad och intresserad av kvinnor, särskilt lesbiska sådana :-b
    Den sidan av mig själv stoppade långt in i garderoben, tills HON dök upp. Kvinnan som gjorde att jag inte längre kunde dölja min lesbiska sida. För första gången i mitt liv var jag kär på riktigt. Med män har det alltid känts fel på nåt vis.

Släpp de där tankarna! Du ska vara tillsammans den som det känns rätt med på ALLA plan, och sen om det är en kvinna eller en man spelar ingen roll. Koncentrera dig på att hitta magkänslan och följ den, för den leder dig rätt.

• Anonym

På HBT-jouren kan du prata med terapeuter på telefon ifall du inte bor i en stad där det finns RFSL-kuratorer. Numret till jouren hittar du på RFSLs hemsida.

• Anonym
    Anonym (hjälpmig) skrev 2012-11-06 14:19:04 följande:
    Tack  så hjärtligt för era svar!

Jag funderar  och funderar.. När blir man egenteligen säker på vem man är?

Jag vill gifta mig tsm med en man och leva med en man, skulle se en kvinna som min vän. det blir liksom fel.

Men när de kommer till sex så om man tänder mer på lebbsex, vad är man då ?

Är jag lesbisk då? :/  Såklart jag gillar att ha sex med killar,dvs. jag gillar deras kroppar och allt,  men kommer utav att tänka på tjejer.     

Hur definerar man sig då? Tycker ni jag är lesbisk då?            
    Om du nu känner ett behov av att definiera dig: Heterosexuell men binyfiken. Men det kan ju utveckla sig åt vilket håll som helst. Om några år kanske du tittar tillbaka på denna fas och undrar hur du över huvudtaget kunde fantisera om tjejer eller så kanske du utvecklar dig åt det homosexuella planet. Ingen kan svara på vem du är om några år.
    LEV LIVET IDAG, med den som du tycker om. Så tar du hand om det andra när det kommer, om det kommer
Svar på tråden hjäälp snälla!