• Anonym

Pergotime start! Inget vul, överstimulerad?

Börjar min första enkelkur pergotime om fyra dagar men jag har inte fått något vul som många tycks få för att se om äl verkligen stimuleras. Ska göra ett blodprov på dag 21 men det är allt. Har PCOs och är rädd att överstimulerad, nu kankse det inte är alls vanligt men är orolig ändå.

• Svar på tråden Pergotime start! Inget vul, överstimulerad?
  • NLAL

Jag har heller inte fått något vul, ska tillbaka på dag 23 och 25 och ta blodprov. Det blir första gången för mig också och jag börjar med en enkelkur nu på torsdag. :)

• Anonym

Tack så mycket för svaret! Jag börjar också på torsdag, har du kanske lust att följa åt? :)

• NLAL

Ja, absolut! :) Jag är som lite kluven kring vul, fördelen är ju att man redan då får se om det blir någon äl men samtidigt kan man ju vara överstimulerad och få sexförbud och det hade ju inte varit så kul. :p

• Anonym

Precis! Inte så kul om typ sex ägg mognar och släpper och att man sen måste genomgå fosterreducering. Om man nu änd får någon äl på enkelkur. Åh, hoppas det funkar :)

• NLAL

Nej, det är ju det.. Men vi får helt enkelt hålla tummarna att det blir en bra äl och att vi lyckas på första försöket! :) Har ni försökt skaffa barn länge?

• Nca

Vi har en dotter som är 17 månader och när hon var runt året bestämde vi oss för att vi ville ja en liten till så att det blr ganksa tätt mellan dem. Så vi har försökt själva i fem månader men eftersom inget hänt tog jag kontakt med en gyn och då skrev han ut pergotimen till mig :) självdå?

• Nca

Oj, ja det är jag som är ts :)

• NLAL

Okej! Ja, vi har försökt i totalt 1½ år. Jag slutade med p-piller i maj 2011 och blev gravid i juni 2011 och fick sen mf i augusti och sen har kroppen varit helknäpp och jag har påpekat det för flera läkare, för ingen känner ju sin kropp så bra som en själv. Men det var bara vackert vänta tills det hade gått ett år.. Har blivit gravid en gång då jag var tonåring också, pga sprucken kondom en gång. Så jag verkar ju ha lätt att bli gravid, men nu vet vi ju varför det ej fungerat på 15 månader - ingen ägglossning. Så får jag bara igång äl så är jag ganska säker på att jag är gravid inom 3 månader. :)

Fick ni försöka länge med första barnet?  

Svar på tråden Pergotime start! Inget vul, överstimulerad?