Pergotime start! Inget vul, överstimulerad?
Jag har heller inte fått något vul, ska tillbaka på dag 23 och 25 och ta blodprov. Det blir första gången för mig också och jag börjar med en enkelkur nu på torsdag. :)
Jag har heller inte fått något vul, ska tillbaka på dag 23 och 25 och ta blodprov. Det blir första gången för mig också och jag börjar med en enkelkur nu på torsdag. :)
Ja, absolut! :) Jag är som lite kluven kring vul, fördelen är ju att man redan då får se om det blir någon äl men samtidigt kan man ju vara överstimulerad och få sexförbud och det hade ju inte varit så kul. :p
Nej, det är ju det.. Men vi får helt enkelt hålla tummarna att det blir en bra äl och att vi lyckas på första försöket! :) Har ni försökt skaffa barn länge?
Okej! Ja, vi har försökt i totalt 1½ år. Jag slutade med p-piller i maj 2011 och blev gravid i juni 2011 och fick sen mf i augusti och sen har kroppen varit helknäpp och jag har påpekat det för flera läkare, för ingen känner ju sin kropp så bra som en själv. Men det var bara vackert vänta tills det hade gått ett år.. Har blivit gravid en gång då jag var tonåring också, pga sprucken kondom en gång. Så jag verkar ju ha lätt att bli gravid, men nu vet vi ju varför det ej fungerat på 15 månader - ingen ägglossning. Så får jag bara igång äl så är jag ganska säker på att jag är gravid inom 3 månader. :)
Fick ni försöka länge med första barnet?
Nej, men troligtvis blev det nå galet efter mf. Men nu ska vi väl iaf få till det. :) Ja, då gick det lika fort för oss båda efter p-pillerstopp. :) Då borde vi ju lyckas nu! ;) Och nu får man ju äta tabletterna, så ska bli spännande att se om det fungerar! Hur lång cykel har du? Min ligger på ca 29 dagar, men jag kommer att ta progesteron också (det är troligtvis därför jag fått två mf - progesteronbrist) så då blir cykeln någon dag längre. :)
Jobbigt att ha pco! Men samtidigt skönt att det finns hjälp att få! Mina cykler har också varit upp mot 40 dagar, men ändå, den kommer "varje månad" så allt är ju inte helt upp åt väggarna. :)
Ja, nu jävlar ska det väl ändå ta sig! Ska bli spännande att se om det fungerar på oss! :)
Vad är metformin för nå?
Aha, okej! Man lär sig något varje dag! :)
Jag får också utslag på testen men ingen äl, och så tror läkaren attdet är pga progesteronbrist jag får mf så därför använder jag progesteronkräm mellan äl och mens.
Vi verkar vara väldigt lika förutom att du har ett barn och pco vilket jag inte har. Men ska bli så kul att följas och se vad det blir! Men våga fan inte plussa utan mig. :p
Ja, nästan lite skrämmande. Det borde ju betyda att vi plussar samtidigt. ;) Nu i november gärna!
Precis som du skrev här tidigare så kan ju kroppen ha för lite progesteron för att en graviditet ej ska kunna bli av. Och då har läkaren skrivit ut vagiatorer åt mig men dom var hemska! Kändes som att man hade rinnande sperma hela dagarna och då hittade jag en hemsida vars dom säljer progesteronkräm istället, och vilken lycka! :p Och min mens blir jämnare och kortare och PMS'en blir mycket bättre. Dock ska man väl inte testa utan att ha pratat med läkare just eftersom det kan bli för mycket progesteron. Dock vet inte min läkare om att jag använder krämen men han har sagt att progesteron hjälpte mig bra på alla sätt och att jag ska ta det nästa gång jag blir gravid, men jag vill ju knappast vänta tills plusset innan jag börjar med det för då kan jag ju nästan framkalla ett till mf om jag har brist av det, så därför kör jag på själv nu och så får jag väl berätta det för läkaren om han undrar den månaden jag blir gravid igen. :)
Det där blev rörigt, haha. Hoppas du fattar!
Jag bor uppe i norra norrland, var bor du själv? :)
Nej, absolut inte! Och krämen är bättre, det är naturligt progesteron jämfört med vaggisarna som är biodentiskt progesteron som kan orsaka cancer. Så det känns ju bättre att använda krämen, även om den är lite svagare, men då kan man ju smörja en extra gång istället tycker jag. :)
Haha, ja, då är det några mil mellan oss! :p
Hur mår du av tabletterna? Själv är jag illamående och har så att det sticker och drar i vänster äggstock om det nu beror på pergon, men har aldrig tidigare känt såhär! Och så har jag svårt att sova. Det är tur att jag är sån som klarar mig bra på bara 5-6 timmars sömn. :)
Ja, jag tycker det måste betyda att det är något fungerande på g när det drar i äggstockarna. Det skulle ju inte dra om det inte är något som börjat växa tycker jag. Hoppas, hoppas! :)
Har även skrivit med några andra, och dom som tagit pergo och fått äl har känt drag/stick så jag hoppas det är positivt för oss. :)
Ja, jag med! Känns ju som att det kan gå vägen iaf! Även om det inte lyckas bli plus men att det blir äl skulle göra mig nöjd också, men självklart är det ju både äl och plus jag vill ha! :)
Jo, borde bli det?! :)
Ja, precis. Då vet man ju att det fungerar iaf! Ja, precis så känner jag. Och så har jag lite skräck då mina tvillingbröder föddes för tidigt och ena dog efter 4 månader så man har som det i skallen också. Men bara vi får plusset så blir det bra! :))
Nej, men samtidigt ska man ju inte gå runt att oroa sig för allt, då skulle man ju aldrig kunna njuta av livet. Så man får tänka positivt och framåt! :)