• Nca

Pergotime start! Inget vul, överstimulerad?

Vi har en dotter som är 17 månader och när hon var runt året bestämde vi oss för att vi ville ja en liten till så att det blr ganksa tätt mellan dem. Så vi har försökt själva i fem månader men eftersom inget hänt tog jag kontakt med en gyn och då skrev han ut pergotimen till mig :) självdå?

• Nca

Oj, ja det är jag som är ts :)

• Nca

Åh, beklagar ditt mf. Har du fått svar på varför ägglossning uteblir? Nä, vår dotter blev tillbpå första försöket efter ppiller stopp. Så det gick fort, men det vsr ju för att äggstockarna fått "vila" några år. Innan dess har jg aldrig blivit gravid och då har vi varit utan skydd i flera år. Hoppas det blir en liten till snart!

• Nca

Ah, okej. Ja nu ska det bannemig gå. Start idag också ju! :)! Min cykel är oftast mellan 35-40 dagar har ju pco. Får mens ca 9-10 gånger om året eftersom cyklar a är så långa. Men sålänge den kommer "varje" månad så är det ingen fara för livmoderhalscancer isllafsll sa läkaren Jag får både metformin och pergotime så får vi se om det hjälper. Hoppas!

• Nca

Metformin är egentligen diabetes medicin, men eftersom pco:are är känsliga mot insulin så skulle den eventuellt hjälpa till så att jag ägglossar :) nä, jag har utslag på ältesten också men läkaren trodde att jag ägglossade ibland men att kroppen inte orkar skjuta till tillräckligt med progresteron för att en graviditet ska fortskrida. Vilket är lite kobstigt eftersom jg har ett barn som kommit till spontant. Oj vad rörigt, skriver från iphone :)

• Nca

Ja, jag tänkte också på det innan. (Att vi var lika). Aldrig hört om någon progresteronkräm, hur funkar den? Haha, du får minsann inte plussa innan mig heller så smaka på den ;) Vart bor du?

• Nca

Usch vagiatorerna lät INTE trvliga. Krämen däremot verkar ju toppen :) bra att set finns substitut för tabletterna. Oj! Då bor vi typ så långt ifrån varandra som möjligt, bor långt ner i skåne :p

• Nca

Jag är också illamående men det går maginfluensa och sånt pä dotterns dagis så jag har liksom viftat undan det. Har också lite stick i äggstockarna och det tror jag är positivt, då kanske de funkar. :) sova gör jag igenom allt. Inget kan hålla mig valen om kvällarna :p men lustigt att de andra två är symptom vi båda har. Måste ju ha med pergon att göra då:

• Nca

Åh vad bra! Fick upp hoppet lite mer nu! Vad blir för oss om det tar sog denna gång? Augustibebisar va? :)

• Nca

Ja, bara äl är också helt godkänt såklart. Ett steg i rätt riktning iallafall. :) lite nervösnär jag dock för tvilligar, känns som att det hade blivit liite för mycket men om det blir så så är dem såklart välkomna. Hoppasdu fattar vad jag menar :)

• Nca

Usch fy vad hemskt! Ja, att sånt händer är ju inte särskilt lugnande heller. Men vi får hoppas på det bästa med allt :)

Svar på tråden Pergotime start! Inget vul, överstimulerad?