• michellemarabou

14 år och gravid!?

Shit, en stor grej har hänt! Jag har vart ihop med min kille sedan två år tillbaks (då var vi 12 båda två). Förra veckan då det var höstlov sov jag över hos en vän, mådde jätte illa, vi gick till centrum eftersom vi saknade smått och gott. Jag passade på att köpa graviditetstest från ica (hade typ spytt i två veckor varje morgon). När vi var hemma hos henne så testade jag testen (2 stycken), båda visade positivt, jag och min kompis blev så chockade. Aja, vi snackade lite om det, sedan så tittade vi på film. Nästa dag så skulle jag hem, jag smsade min kille om vi kunde ses, då träffades vi i parken, som tur var så var det tomt där. Jag berättade hela historien åt honom som var början av denna tråd. Han blev också helt chockad, han frågade då om hur det skulle bli, ifall vi skulle behålla barnet, men vi är inte 100%, så vi pratade lite och så, och igår var jag och min kille hos barnmorskan, jag var i vecka 6 (5+5). Är totalt stel, vet inte vad jag ska göra, har inte talat om det för mamma. Ska jag behålla barnet eller inte? Är jag för ung för det här? Tacksam för svar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-05 21:41
    Känner mig huggen i hjärtat och helt krossad, det är bara min kompis och kille som vet om det här ( förutom ni som läser då ).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 17:10
    Hej igen!
    Jaa, jag pratade med min kille, och han sa åt mig att han tar det val som jag tar, efter skolan så gick jag och min kille hem till mig för att berätta det åt mamma.
    Vi pratade ett bra tag, mamma sa att vi (jag och min kille) ta beslutet med VÅR vilja, men hon kommer alltid att stå upp för oss, vilket val vi en tar, men jag och min kille funderar på att behålla det, ska på ultraljud med mamma och min kille nästa vecka, ska bli kul, och efter det tar vi vårt stora steg; avgöra ifall vi ska behålla det eller inte. Som sagt lutar vi oss mer mot att behålla henne/honom. ;)
    Tillägger mer när det hänt något! ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-07 17:56
    Jippie, idag så pratade min kille med sina föräldrar, och sedan så pratade våra föräldrar med varandra, och alla de tycker att vi ska välja det vi vill, de kommer att stötta oss vilket val vi än väljer. Jaa, jag och min kille tror nog att vi ska behålla barnet, men vi är inte hundra. pussochkram från michelle. ;*

• Svar på tråden 14 år och gravid!?
  • chariots

Tänk såhär; kommer du kunna ge barnet det som det behöver? Hur ska ni lösa alltihopa? Med skola, ekonomi, o.s.v.

Vill du att dina föräldrar ska betala för er sen när din föräldrapenning tar slut? Det handlar inte bara om vad ni vill. Utan barnet med. Det är ju i så fall det ni måste tänka på i första hand.

Barn kan man skaffa senare och på så sätt ge dom en stabilare uppväxt. Jag blev själv gravid som 15 åring så jag vet vad jag pratar om,

Alexande 11.08.30 / Justababy.blogg.se
  • Planerar smått 14

TS Ni måste nog vänta med ultraljud för det finns risk att inget synts när det är så nyligt du blev gravid.

Skyddade ni er inte?

Jag skulle själv som 14 åring inte vara mogen för barn på nåt plan och jag ska inte råda dig till vad du ska göra, men prata med din mamma och nån BM eller så kanske. Är du söker på att din kille finns där för dig? Vad säger han och hans föräldrar om saken?

• Älsko

Usch blir ledsen/Arg av att läsa sådana här trådar.

Har du sätt 16 and pregnant på Mtv som går ?? De behåller sina barn men alla verkligen ångrar att de inte väntade länge. Man får ge upp så mkt.. Rekommenderar starkt att kolla på det om du kan.. 
    För det är tufft med en bebis. Och jag anser att man ska klara av att ta hand om sitt barn helt själv man ska inte tänka att "jag har ju min mamma som ställer upp" för det är ditt ansvar.
    Jag skulle fylla 19 när jag fick mitt första barn. Jag har kommit så mkt efter i livet, förlorat så mkt i efterhand.
    Jag ångrar inte mina barn men jag ångrar att jag inte väntade. Jag hade en bild på hur allt skulle vara men det var helt tvärtemot.
    Tanken med en bebis tror man alltid är så bra. Klart ungen skriker ibland och så.. Men det är tufft även för en vuxen att vara vaken flera ggr på natten.. Du kanske får en kolik unge.
    Nej man måste tänka på sååå mkt mer en bara bebismys. Så mkt som spelar in.

Och du kan inte försörja ditt barn själv, utan du måste hela tiden anförtro allting till din mamma/pappa..
    Nej usch skulle må dåligt bara av den tanken.

Tänk verkligen igenom det, Det är inte försent för barn senare. Du och ditt barn skulle må bättre av det.

Detta är inte ett skälla ut inlägg. Utan att det är så många faktorer som spelar in..
    Lycka till med vad ni än väljer :)
    Kram 

• dark baby angel

fins här om du vill prata. har en kompis som blev gravid när hon va 14 men han fylla 15 innan hennes dotter kom. i dag har hon 3 underbara barn =) va 17 när jag vänta första så kan gärna prata om du vill ha lite stöd

• apelsinmandarin01

Man kommer aldrgäig ångra sina barn.. men man går miste om mycket om man bara är 14. Jag blev gravid ett år efter studenten.. och har nu insett att jag nog inte hann bli klar med min"ungdom" då var jag ändå 20.. Men självklart älskar jag min son. Mem tiden du har framför dig är en super rolig tid som jag tycker du ska ta vara på för din egen skull. Du har ju precis tagit ditt första lilla steg mot en värld som vuxen.. Men självklart gör du som du vill. och jag önskar dig lycka till! Men du kommer hinna skaffa barn senare om di väljer att ta bort.fast självklart kommer de bli jobbigt! Men tyvärr kommer det de oavsett.. lycka till!

• michellemarabou

Min kille har inte pratat med sina föräldrar än, han sa att han skulle prata med dem. Och jo, vi skyddade oss, men vet inte om det hände nåt med kondomen eller så.

• majnis88

Oavsett om hon behåller barnet så är jag säker på att hon hinner med att ränna en massa på krogen då hon är 18 eller över , vara ute sena kvällar och resa. Så allt det roliga försvinner inte helt bort .

• dark baby angel

Håller med majnis88. För man kan ju ha barn vakt nån helg då och då Inge fel med det så länge det inte är varge helg

• Ellan92
    Älsko skrev 2012-11-06 19:53:45 följande:
    Usch blir ledsen/Arg av att läsa sådana här trådar.

Har du sätt 16 and pregnant på Mtv som går ?? De behåller sina barn men alla verkligen ångrar att de inte väntade länge. Man får ge upp så mkt.. Rekommenderar starkt att kolla på det om du kan.. 
    För det är tufft med en bebis. Och jag anser att man ska klara av att ta hand om sitt barn helt själv man ska inte tänka att "jag har ju min mamma som ställer upp" för det är ditt ansvar.
    Jag skulle fylla 19 när jag fick mitt första barn. Jag har kommit så mkt efter i livet, förlorat så mkt i efterhand.
    Jag ångrar inte mina barn men jag ångrar att jag inte väntade. Jag hade en bild på hur allt skulle vara men det var helt tvärtemot.
    Tanken med en bebis tror man alltid är så bra. Klart ungen skriker ibland och så.. Men det är tufft även för en vuxen att vara vaken flera ggr på natten.. Du kanske får en kolik unge.
    Nej man måste tänka på sååå mkt mer en bara bebismys. Så mkt som spelar in.

Och du kan inte försörja ditt barn själv, utan du måste hela tiden anförtro allting till din mamma/pappa..
    Nej usch skulle må dåligt bara av den tanken.

Tänk verkligen igenom det, Det är inte försent för barn senare. Du och ditt barn skulle må bättre av det.

Detta är inte ett skälla ut inlägg. Utan att det är så många faktorer som spelar in..
    Lycka till med vad ni än väljer :)
    Kram 
    haha 16 and pregnant har ju det syftet, att AVSKRÄCKA unga från att skaffa barn.
    Seriöst, skitserie, visst det är tufft emellanåt när man får barn ung, men som dom vinklar det i den såpan är ju hemskt. 
Svar på tråden 14 år och gravid!?