Leva igen?
Hej....jag undrar när man som utförsäkrad o "nollad" får söka sjukpenning igen?
Hej....jag undrar när man som utförsäkrad o "nollad" får söka sjukpenning igen?
Ok....men behöver man inte ha skyddat sin SGI då om man söker sjukpenning i särskilda fall?
Tack för svaren....vill bara vara förberedd när jag söker ,så jag undrar....om jag blev utförsäkrad den 31/9-11....blev "nollad" den 31/1-12....skrev in mig på ABF den 1/4-12....började i en abetspolitisk åtgärd. den 1/6 -"26/9....skulle senare börjat en arbetsbedömmning,men blev sjukskriven.....tom 130202.....har jag rätt till sjukpenning av NÅGON form???
Det har jag gjort....de ger mig olika svar....därför blir man lite frågande.....
Om jag frågar så här istället......vilka ersättningar kan man söka om man är nollad på SGI,deltagit i ABFs arbetspolitiska program,men är sjukskriven av läkare???
Hej igen.....som jag sa innan....jag har pratat med TRE olika "experter" o de säger olika saker alla tre....nu undrar jag....vem kan lagen riktigt?
Borde inte vara så svårt att svara på det sista inlägget,då det inte var "privat"....jag försöker igen.....vad kan man söka för ersättningar då man är "nollad " av FK,deltagit i ABFs arbetsmarknadspolitiska program,men är sjukskriven av läkare.....??
Misstänker starkt att det ligger en hund begraven.....eftersom man får tre olika svar när man frågar om sitt ärende.....
Den nya regeln som trädde i kraft nu i 1 juli....borde ge fler sjukpenning igen o jag tror att det är så också....men någon försöker mörklägga det......inte bra!!!
Hej igen....jag undrar var någonstans ni hittar texten "De personer vars sjukersättning upphörde före den 1 juli 2012 måste skydda sin rätt senast den 1 juli.
De personer vars sjukersättning upphör efter den 1 juli 2012 måste skydda sin rätt direkt från och med dagen efter den dag då sjukersättningen upphör."....??