Inlägg från: TinkyWinky |Visa alla inlägg
  • TinkyWinky

3-åring med sömnproblem

Har oxå problem med sonen o gav mjölk ett tag men slutade o det blev vatten, men det blev han oxå beroende av plus det blev mera kiss i blöjan"då han fortf har blöja" o sen börja ja med mkt mkt svag päronsaft som ja sj bland, o har hoppat mellan det o bara vatten.. men måste oxå avvänja honom då det blir ofantligt med massa vaknande på natten o mkt kiss.. plus har märkt när ja väl ej gett honom det på n¨ågra nätter o han till slut börjat vänja sig så sover han så mkt bättre men så har det varit ngt o ja börjat ge honom igen bara för att slippa skriket o tjatet.. men åhh va man ångrar sig.

så att sluta helt av tror ja är bättre o försöka hålla sig på det.. för vatten blir dem oxå beroende av, det är själva drickandet som de blir beroende av :/

Min son sover annars oxå väldigt dåligt, vaknar flera ggr per natt. somna helt utmattad mellan 17:30 - 18:30 oftast o vaknar mellan 05:30 - 06:30 på morgonen..  o han sover ej på dagen..

o han sover ej längre på morgonen om han får somna senare på kvällen, utan desto sämre på natten. plus han vaknar oftast runt fyra, halv fem o är hungrig eller bara tycker han sovit klart.. då blir man väldigt trött o irriterad !!!

Men ja hoppas detta bara är en fas o försvinner.. :) Speciellt då han ska få syskon i februari.. 

★°☆Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Bf 17/2 -13☆°★
  • TinkyWinky
    Filbunken skrev 2012-11-08 22:30:01 följande:
    Tinkywinky. Jag känner helt igen mig i vad du beskriver!! Inatt gick det faktiskt bättre, hon vaknade 2 ggr o ville ha mjölk, runt 0430 o 0530 men hon accepterade att det skulle hon få "när det blir morgon". Sov till 0645. Får se hur det blir inatt!
    Ok  
    Gav faktiskt sonen vatten inatt istället för pärondrickan, han dricker iaf mindre o måste bli hårdare o inte ge honom ngt alls. men det e lättare sagt än gjort då man vill sova sj, o dte är enklare o räcka över flaskan o sen får han dricka ngn klunk sen somnar han.. för får han ej den så blir dte ju mer tjat o gråt. Men ne nu måste ja nog ta tag i det, lika bra o börja o få bort det innan lillebror kommer..  
  • TinkyWinky
    Marren38 skrev 2012-11-09 07:52:48 följande:
    TinkyWinky: innehåller inte pärondrickan socker? Ta bort den på en gång, sätt en nappflaska eller glas med vatten bredvid hans säng och säg "om du vaknar för att du är törstig så får du ta dricka själv, men inte väcka mamma för då blir mamma så himla trött att mamma inte orkar sätta på ditt tvprogram imorgon/gå till lekparken/leka med star wars gubbarna (eller vad han nu gillar att göra). Han kommer att testa din konsekvens EN GÅNG och inte mer om du står fast vid ditt ord. Jag råder dig verkligen att se till att hans tänder inte blir förstörda genom att ta bort pärondrickan och se till att han sover hela nätter innan babyn kommer. Lycka till!
    jodå det är socker i den ;) Men det är ej hela världen med lite socker, plus den är så pass svagt blandad så det är som vatten..

jag VET att det är att bara sluta, men ja ska bara få tummen ur , o göra det ;)

Svar på tråden 3-åring med sömnproblem