Tips för extremt dåligt immunförsvar?
Jag undrar om det är nån som kan ge mig tips på huskurer, receptfria tabletter, motion och mat m.m som tydligt kan stärka ens immunförsvar? Mitt immunförsvar har alltid vatt hemskt dåligt antagligen pga att jag har för lite glamaglobolin A i kroppen och har väldigt känsliga slemhinnor. Jag blir smittad av precis ALLA som är sjuka och då speciellt om dom är förkylda! Minsta lilla nån är förkyld på en fest, i affären, på kalas, middagar m.m så vet jag att jag kommer bli sjuk strax efter jag stött på den förkylda. Tråkigt nog kan vänners förkylningar va väldigt lätta, men när jag blir smittad slår det på riktigt hårt. Jätte snorig, täppt, ont i halsen, ont i magen, illamående, huvudvärk, jätte hängig och extrem hosta! Varar den i 5 dagar hos andra så sitter den på mig i 2 veckor & då åker jag på en ny förkylning nästan varje månad. Så man kan säga att jag är sjuk halva året om med jobbiga förkylningar. Så vad kan jag göra för att slippa ha de så här? Jag smittas mkt lättare än min dotter på 1 år (som tur är). Min pojkvän får verkligen INGEN av mina förkylningar då han tvärtom har super bra immunförsvar. Jag lider även av IBS och dyspepsi som ganska ofta ger mkt problem. Jag är arbetslös och mammaledig, men fasar över när jag ska börja jobba och kommer va tvungen att sjukanmäla mig så mkt. Kan man på nått sätt få hjälp med det? Tack på förhand för svar. :D