Anonym skrev 2012-11-08 10:32:39 följande:
Försök tänka positivt. Om du kan hålla nere konsumtionen, alltså minska så är det superbra! Varje snus man drar in på är ju något positivt. Det är svårt att sluta tvärt, en del klarar av det, andra inte. Jag har själv rökat och fastnade i ett beroende av Zonnic portionspåsar. Nu har jag varit nikotinfri sen vårt lilla ägg sattes in i mig 1/11-12. Vi gjorde mao ivf och jag hade extremt dåligt samvete för att jag inte förmådde mig att sluta förrän strax innan ägget sattes tillbaka. Det är tufft och jag säger inte att det är rätt att snusa/röka under graviditet/amning, men jag förstår att det är svårt att bryta gamla vanor. Kämpar själv varje dag för att inte gå o köpa nikotin, det som håller mig ifrån är ett litet ägg som vilar i mig och ger mig hopp om framtiden. Skulle aldrig utsätta äggiset för mina begär. Du är ingen dålig mamma!
Vi gjorde också ivf.. Jag slutade vid den första insättningen, men när den misslyckades vart jag så nere och dum som började igen, det gick inte att sluta! Vad jag kunde göra va att börja med mini ist och de tycker jag är bra, inte tillräckligt, men ganska.. Bebisen växer som den ska plus några procent extra, men jag säger att den ångesten jag har ändå av att snusa är inget mot ångesten jag skulle få av att sluta tvärt.. Man blir ju som värsta knarkaren utan sitt fix, skakar och vibrerar i hela huden.. Usch va jag är kass!