Grannen klagar hela tiden, är helt knäckt!!!
Bott i lägenheten i ett år, har två pojkar på 4 och 2 år. Mina pojkar är ganska aktiva men vi har som regel att innan kl 9 och efter 18 så stimmar man inte och springer inte. Inte alltid lätt att hålla tiden på morgonen då lillkilöen har för vana att vakna vis fem numera men vi gör vårt bästa för att inte störa grannen. Men vi får klagomål gång på gång. Hon bankar i väggen när pojkarna leker på dagen, även när vi bara går vanligt i lägenheten (hon bor under oss), hon sätter på skyhög musik när killarna leker högljutt på dagarna, vilket är okej för mig för det stör oss inte men jag vet att det är i protest mot barnen. Hon har ringt till hyresvärden innan och lämnat klagomål för vi låter i trappuppgången. Den gången handlade det om att vi bar upp sonens sparkcykel och den slog i räcket, en gång mitt på dagen. Vet att det var detta då hon sagt något om en cykel som slog i. Idag har hon ringt igen och klagat. Och jag är sååååå arg. Hon påstår att barnen sprungit klockan halv sju i morse. Problemet är bara att lilleman vaknade redan fyra och låg och snackade till fem för att sen somna om till sju!!!!!!!! Jag och 4-åringen gick upp tio i sju och då gick vi och satte oss i soffan. Vi var inte ens vakna när vi ska ha fört liv!!!! Jag är så arg att jag kokar!!!!! Grannen flyttar möbler på kvällarna vid halv elva, har vaknat av det ett tiotal gånger de senaste veckorna men har inte lämnat ett endaste klagomål då jag vet att det är lyhört och lite får man tåla när man bor i lägenhet. Känner nu att vi kanske också ska börja klaga så hyresvärden förstår att det inte bara är vi som för liv???!!!! Har grannen rätt i att klaga som hon gör? Vad ska vi göra? Känner spontant att jag inte vill bo kvar här fast vi trivs bra för övrigt och pojkarna har många kompisar på gården.......