Inlägg från: Rådjur |Visa alla inlägg
  • Rådjur

The typical flashbackare.

Alltså - förr brukade jag gilla Flashback en del som forum. Men efter ett tag slog det mig att jävligt många som hänger där har en viss typ av personlighet ... vilket jag tycker är både fascinerande och vidrigt. 

Såhär uppfattar jag en typisk flashbackare:
    Rasist eller främlingsfientlig, antifeminist eller fördomsfull gentemot kvinnor, FÖR legalisering av cannabis, emot överviktiga människor, psykiskt instabil, "allvetande", översittarmentalitet.

Nån annan som märker dessa tendenser i trådar som skapas på flashback ?

Märker som sagt själv att källorna i trådar om invandring är jävligt vinklade på ett främlingsfientligt sätt, att det talas varmt om cannabis och att man gärna talar illa om kvinnor och deras "egenskaper", som sagt.  

*Väntar på att inboxen översvämmas av kommentarer från arga flashbackare*
    Jag känner typ att jag är ute på djupt vatten här ...              

• Svar på tråden The typical flashbackare.
  • Rådjur
    Kya skrev 2012-11-09 18:42:20 följande:
    The typical flashbackare är finniga nollor som har drogproblem och är asociala i verkliga livet.
    hahaha, det var en djärv sammanfattning av det hela Skrattande Är du ej rädd för att bli trackad av arga flashbackare nu ?
    Sitter här själv och väntar på att min inbox ska köttas av ilskna flashbackmedlemmar. 
  • Rådjur
    Kya skrev 2012-11-09 18:47:13 följande:

Haha nä rädd för att bli inboxad är jag inte. jag har hängt på familjeliv alltför länge, lite text på en skärm av en anonym person skrämmer mig inte.
    däremot är flashback ett bra ställe att ta reda på ex människors identitet på. 

Haha låter mkt bra det!
    En egenskap som "dom" även har är att "dom" är jävligt bra på att gräva fram fakta om människor Tungan ute Detta kombinerat med den hotfulla attityd vissa av "dom" har är rätt skrämmande.  
  • Rådjur
    Ellan92 skrev 2012-11-09 18:51:57 följande:
    varför ska man vara rädd för att bli trackad av arga flashbackare?
    Vad ska dom göra, slå ner dej med capslock ? ; )

Jag gillar flashback Hjärta 

LOL
    Nä alltså jag må säga att jag är jävligt paranoid och inbillar mig massor av saker som troligtvis inte ens skulle hända.
    Kya skrev 2012-11-09 18:53:19 följande:

"says the typical flashbackaren" 
    Haha jag håller fan med ... För att stå ut med skitattityden/åsikterna som folk spyr ur sig i typ alla trådar där, känns det som om man måste vara av samma skrot och korn Tungan ute 
    Själv är jag emot jävligt mycket av vad "the typical flashbackare" gillar - så därför stör jag sönder mig på den generella stämningen där.  

• Rådjur
    taquine skrev 2012-11-09 18:58:24 följande:
    Hm nu tycker jag du verkligen generaliserar, det beror väl på vilka trådar man går in på. Tycker FB har väldigt mycket matnyttigt, ofta källor till det som diskuteras och snabba med information typ vid försvinnanden, kändisar som åkt dit m.m

En påminnelse: vi befinner oss just nu i forumdelen "Ironi och satir" Glad bara så du vet!
    Sen kan du väl ej påstå att sjukt många trådar där inte urartar i rasism ?

Tycker det är komiskt hur startpunkten för en diskussion kan vara någons försvinnande - och sluta med att man spekulerar om gärningsmännens etnicitet hehe ...     
  • Rådjur
    reflections skrev 2012-11-09 19:01:50 följande:
    det är oftast lite högre nivå på diskussionerna där, folk vet hur man argumenterar och kan se sakligt på saker. 
    dock är det hårdare ton & ingen kärlek där.

man kan ha mycket kul på FB - kolla kändisskvaller, trådarna om antisemitism och sionism är så att man tappar hakan ner till Kina, hmm...vill man bli förstörd för resten av livet kan man ju hänga i "avvikande sexualitet" delen. 

Hmm där vet jag inte riktigt om jag håller med dig ... Jag tycker det skrivs sjukt mycket ignorant skit på flashback... vilket det ju kan göra på många andra forum också, men det jag tycker är mest irriterande är att det verkar beundransvärt att använda sig av "svåra" termer när man skriver inlägg på flashback Tungan ute Folk skriver gärna "auscoltera" istället för "lyssna på" för att briljera och liknande skitnödigheter.
    Tycker det är rätt skrattretande ... 

Har själv hängt både där och HÄR som sagt - och min slutsats är att man 100 ggr oftare blir personligt påhoppad på flashback, eller att någon gör narr av vad man skriver, vilket för mig är rätt oseriöst.  
  • Rådjur
    taquine skrev 2012-11-09 19:06:12 följande:

Ha ha ok missade det! fast det ironiska och satiriska i din TS missade jag fullständigtObestämd Börjar fanimej bli gammalSkämsRynkar på näsan

Det satiriska bygger på facebookgrupper/bilder som vart populära på nätet den senaste tiden. Man har gjort grupper där det generaliseras hejvilt om olika folkgrupper - på skämt. Exempel är "The typical tonåring", "The typical invandrare", "The typical popare" osv.
    Så - här har du en tråd om "The typical flashbackare" Tungan ute

Testa googla någon av ovanstående exempel om du vill se vad jag menar btw, kanske är lättare då    
  • Rådjur
    Kya skrev 2012-11-09 20:51:42 följande:

Ja, det är nog den största skillnaden - FLaren får ligga, det får inte flashbackaren.

HAHAH den var fin!!!
  • Rådjur
    SsSaraa skrev 2012-11-09 21:23:04 följande:
    The typical familjeliv:are då? 

* Alltid moraltant
    * Tycker man är en dålig mamma om man ammar för länge, inte ammar, köper dyra presenter, billiga presenter osv osv osv 

Du får gärna skapa en egen tråd om "The typical familjelivare" - men denna tråd behandlar "The typical flashbackare" Glad
  • Rådjur

Kan dela med mig av ett kul citat från min lärare:

"Flashback är till för folk som glömt att ta sina mediciner."

SoligSoligSoligSolig   

• Rådjur
    SsSaraa skrev 2012-11-09 22:02:09 följande:
    Nä det finns det redan!

För övrigt så är jag otrogen mot Familjeliv med Flashback. Betyder det då att jag är en salig blandning av moraltant och rasist?  Haha skämt åsido, flashback är mansdominerat men raka och ärliga åsikter, familjeliv är det kvinnodominerat där man inte alltid får säga vad man tycker. Men kanske lika bra det? Eller? 
    Hmm jag tycker inte "rakhet" och ärlighet är något som är reserverat för män ...
    Tycker inte heller "att ej våga säga vad man tycker" är reserverat för kvinnor. 

Håller dock med om att det finns olika "stämning" på de båda forumen, men håller inte med om att dessa stämningar beror på mansdominans/kvinnodominans. 

Upplever att jag alltid får ärliga och raka svar här - dock med en avsaknad av personangrepp och förlöjligande över min könstillhörighet - men det är sånt jag klarar mig utan. Glad        
  • Rådjur
    Kya skrev 2012-11-09 23:48:00 följande:

Ah, jag är så härligt okvinnlig så råkar nån stöta på mig här så blir det raka puckar. Jag kanske hänger på fel forum? ;)

Nä jag tycker du verkar trevlig så du hänger sannerligen på rätt forum iaf. Drömmer

Hade du vart ett asshole så kanske flashback hade vart ett bättre val ... hahahaha 
  • Rådjur
    slazh skrev 2012-11-10 01:06:49 följande:
    Ja mer kärlek och värme i forumen tack. Det verkar vara mer allmänna ämnen på Flashback och mindre diskussion kring personliga saker. Det verkar också mer tuftt och grabbigt med större andel män. Datorer och droger verkar ta betydligt större plats än barn och familj. Barn och familj ca 5000 trådar, droger ca 100 000 trådar, datorer runt 250 000 trådar kanske

Alla trådar om alla "privilegier" som invandrare får är ju icke att förglömma heller Tungan ute verkar dock som om det kommit flashbackare hit nu, har sett ett antal trådar i flashbackstil om ämnet här på senaste tiden.
  • Rådjur

Hahaha håller med sixxty :DD gillar hur dom gärna slänger sig med "svåra" termer för att verka klokare. Tycker dessutom det är komiskt att det är så mycket som är "WT" (white trash) enligt dom :pp

• Rådjur
    nozpa skrev 2012-11-13 14:19:12 följande:
    Halvosäkra pojkar i alla åldrar som gärna handlar lite lagliga droger och tipsar varandra om ditten o datten vad som är bäst just nu. Sitter hemma på pojkrummet, oavsett om dom är 35.
    Och de 2 flashbackare som råkar ha en flickvän gnäller konstant om detta. 

O sedan finns ju jag.     

Du är kanske inte en "typical flashbackare" då :ppPpp va glad för det ... för dom är rätt odrägliga.
  • Rådjur
    oOOo oOOo skrev 2012-11-14 15:44:12 följande:
    Flashback är ett riktigt diskussionforum inte en ankdam ala FL.

Möjligtvis - men ser inte hur detta är relevant för tråden ? Tungan ute
Svar på tråden The typical flashbackare.