• glenda

Gravida i London

Min andra ar due 1a Mars. Kul att vi ar sa nara varandra i datum allihopa! Jag har en 1 aring (var med i den tidigare traden) och bor deep East (Walthamstow) och ger mig vanligtvis inte ut for langt pa helger (for meckigt med massa folk, tunnelbanor som inte gar etc - sa passa pa medans ni kan...) sa jag kommer nog inte kunna ses ngt, men hanger garna med och snackar.  

• glenda

...om ni skulle ga till Scandi Kitchen kanske jag tittar forbi - bakar lussebullar pa sondag, borde ha julmust hemma...  

• glenda

Jag tog flu jab, det ar inte bara for mamman, aven for fostret - om mamma far flu kan bebis fa lag fodelsevikt eller fodas premature. Sjalva jab ar ofarlig for fostret. Det ar ngt mer dom rekommenderar att man ska ta efter v28, vet inte vad och det var inget jag tog forra gangen. Ska fraga mw nar jag traffar henne nasta veckan....innan vi aker till sverige 4 veckor

• glenda

6 veckor kvar for mig igar - snitt bokat 1a mars Jag var pa play group med min 15 manaders igar, han fick halla en 10 veckors, det gick bra tils han borjade dra henne I nasan. Dom ar helt overkligt sma I den aldern.

• glenda

Jag har faktiskt midwife appointment pa uch klockan 11 pa torsdag, tankte ga till scandi kitchen efter for att kopa jast till helgens semmel-bak, men skulle kunna komma innan....fast det kanske blir lite for tidigt for er andra, jag maste isf ga darifran vid 10.30. Skulle vara extra intressant att utbyta krigshistorier med Londonbebis

• glenda

Jag ar virrig, mitt appt pa torsdag ar klockan 9, sa isf kan jag komma efter vid 10.30, men det funkar ju anda inte sa bra med lanemui...

• glenda

Kul! Jag har stor mage OCH 15 manaders kille I vagn, sa svart att missa mig ocksa . Ses pa torsdag. Catrine

• glenda

Ja tack for senast, ursakta for min tidiga exit, han ar helt fel alder for att sitta still och lyssna pa fika-snack. Ser fram mot uppdateringar fran er alla!

• glenda

Jag akte frsta gangen nar Winston var 2 manader, perfekt alder att flyga, sov hela resan. Da hade jag iofs ingen vagn utan lanade en I Sverige. Sen dess har jag tagit med vagn, flyger fran Gatwick (Norwegian) och da lamnar man inte vagnen forens vid gate och packar inte ihop den pa ngt sarskilt satt. Det har aldrig varit nga problem...men sen har jag aldrig rest med en vagn som kostar mer an £100 heller iofs, sa det skulle inte vara hela varlden om det hande ngt.

• glenda

Mrshope - Winston har ett UK passport, vi fick vanta 2 veckor pa tid for birth cert, sen gjorde vi fast track service och fick passet pa en vecka ungefar.

• glenda

Lanemui, jag tror bestamt att vi har en gemensam van / bekant - Sue, kines/svensk, bor I Islington, ni har en gemensam van I sverige tror jag?

• glenda

Kul med en liten kille! Som jag berattade sa vet inte min man att det blir en tjej, men jag tror han kanske raknat ut det nu.... han hamtade upp en kasse med klader fran sverige hos en kompis till en kompis som tagit med sig bebisklader jag fatt senast jag var I sverige - overst lag saklart rosa byxor och luvtroja... det ar det enda rosa jag har...typiskt! Ska borja packa vaskan snart, utifall att sa att det ar avklarat..

• glenda

www.figleaves.com/uk/product/ANT-5068/Anita-Maternity-Smooth-Underwired-Nursing-Bra/&colour=Black www.figleaves.com/uk/product/ELO-3912/Elomi-Smoothing-Underwired-Moulded-Nursing-Bra/&colour=Black Nu tittade jag inte sa noga pa er, men jag hade problem att hitta storre storlekar nursing bras med underwiring, dessa tva (hoppas att lankarna kommer upp ordentligt, det ar Anita och Elomi fran Figleaves) ar fantastiska, jag ser fram mot att borja anvanda dom igen. Elomi ar valdigt stor I kupan, jag tror jag har en FF I Elomi och G I Anita.

• glenda

Jag frilansade innan jag fick min son october 2011, sa gick fran maternity allowance till benefits. Hade tankt att borja jobba igen men som single living prime carer for ett och snart tva barn har jag inte rad. Det ar trist, men det lonar sig inte att jobba I min situation. Nar min son ar 2.5 ar far man 15 timmar barnomsorg gratis dar jag bor (vissa boroughs har fran 3 ar) sa jag ska rakna om da, kanske vart att jobba deltid. Men forlat, det var inte de du undrade. Det du kan fa I child tax credits och working tax credits beror pa hur mkt ditt hushall tar in. Googla "tax credit calculator" sa kan du se ungefar hur mkt det kommer bli.

• glenda

Min tjej foddes igar 2 dagar innan det planerade snittet, det blev en "normal" fodsel och det kanns jatteskont att det funkade. Det gick jattesnabbt, contractions borjade 4.30, hon var ute klockan 7.45. Winston verkar tycka det ar lite kul, men ar lite val hardhant an sa lange...

• glenda

Nasta Londonbebis blir Londonbebis! Inte langt kvar nu. Det blev inget av namnen jag var mest installd pa min partner gillade inte ngt av dom - hon heter nu Odette. En kompromiss for bade mig och min partner, men jag ar nojd anda, det passar henne.

• glenda

Grattis Emma till din londonbebis! Hoppas att allt ar bra. Har ar det fullt upp, ingen tid till ngt atm, valdigt svart med bara 16/17 manader mellan barn.

• glenda

Jag hanger garna med online for now, men det ar valdigt svart for mig att komma utanfor Walthamstow atm, ar inte direkt smidigt att ta sig runt pa langre utflykter med 2 och 18-manaders. Sen Odette foddes har jag flyttat till ny lagenhet, en pytteliten 2 bed flat pa ground floor. Den ar battre an min forra, men I min situation ar det svart att fa det att funka med barn har sa jag ar valdigt peppad pa att flytta till Sverige nar tjejen fyllt 1. Jag alskar London, men tjanar inte tillrackligt bra for att ha rad att jobba, och jag kommer bli galen om jag inte kommer tillbaka ut I arbetslivet forens om 3 ar da Odette far 15 timmar I veckan gratis och Winston gar i skolan.

Svar på tråden Gravida i London