Gravida i London
Grattis Londonbebis! Hoppas att allt är bra <3
Välkommen salfred!
Grattis Londonbebis! Hoppas att allt är bra <3
Välkommen salfred!
Jag ses också gärna igen när det passar er andra
. Har två månader kvar till BF.
Haha, himla typiskt att jag äntligen lyckats fixa bankkonto, mest för att ha någonstans att sätta in barnbidraget på, och så gör det de inkomstprövat så nu får jag inget
. Typsikt mig.
Stackars Spike har haft dubbelsidig öroninflammation nu i två veckor
, men nu börjar han äntligen bli bättre. Kommer kunna gå till skolan nästa vecka och sedan har han påsklov i nästan en månad
Helger passar mig bra!
Man skall dock ansöka om det i alla fall, för att liksom hamna i systemet. Här står lite mer om det: www.hmrc.gov.uk/childbenefit/start/who-qualifies/do-you-qualify.htm
Åh jag börjar bli galen! Hade just lyckats acceptera det faktum att jag kommer att behöva dela sal med andra efter förlossningen. Men så läste jag runt på olika forum och överallt står det om hur hemskt det är i antenatal-salen på St. Thomas. Högljutt, smutsiga toaletter (!), otrevlig personal osv.
Så nu vill jag inte föda där.
Är det någon som har koll på vilka sjukhus som finns där man kan betala en mindre summa (upp till £100) per natt för privatrum?
Jag vet att vi pratade lite om det på vårt fika, men jag minns inte riktigt.
Och är det någon som bytt sjukhus sådär? Jag vet att det är genomförbart, men jag kan tänka mig att det blir en del suck och stön ;£
Tack för ditt svar! Enligt dem på "maternity helpline" har man alltid rätt att byta när som helst, även om midwives ofta säger nej, förutsatt att man byter till ett i sitt "uppsamlingsområde". Vill man byta till ett annat kräver det remiss, och då kan de säga nej.
Jag kommer att stanna i ca tre dagar skulle jag tro, eftersom jag antagligen kommer att snittas. Jag har legat på sjukhus i gemensamma salar ganska mycket i mina dagar, så jag vet inte varför det känns så jobbigt just den här gången. Hormoner och grejer kanske 
Egentligen vill jag föda/ snittas på St. Thomas' eftersom det ligger så otroligt nära och jag vet att de har otroligt bra vård om bebisen skulle behöva.
Jag vill ju inte ligga för långt bort, eftersom min man och Spike skall kunna komma dit lätt och smidigt.
Jag kanske borde sluta läsa på forum helt enkelt, jag hade verkligen accepterat det och så läste jag allt gnäll om det.
Ni omföderskor, hur ofta träffade ni er midwife mot mitten/ slutet av graviditeten? Jag hade en tid i v.28 och har inte nästa förrän i v.35. Är det helt normalt?
Jämför ju med Sverige, där jag träffade BM varannan vecka efter vecka 30 :/
Jag vill ses! Är inte inne på FL så ofta längre, men kvar i stan. Kan dock inte ses den allra närmsta tiden. Bebis kommer SENAST om prick en vecka (det blir snitt då om det inte sätter igång tidigare av sig själv). Men sedan är jag sugen på att ses ![]()
En Facebook-grupp hade varit bra :).
Jag heter Tahira Faye
Fixade en FB-grupp hörrni: www.facebook.com/groups/100139813528008/
Eh, HÄR är den.