mia maria skrev 2012-11-11 09:18:22 följande:
Enligt mitt tycke så funkar samtliga anläggningar för barn; Lindvallen, Sälfjället, Högfjället, Tandådalen o Hundfjället, men i o med Valles Värld (Lindvallen) o Trollskogen (Hundfjället) så anser jag att dessa två är de mest barnanpassade.
Men återigen; samtliga anläggningar har ju flera barnbackar, skidskolor osv, o jag har själv bott flera ggr i både Tandådalen o Hundfjället med barnen, o inget av de två ställena har egentligen varit sämre än det andra!
Dessutom kan man ju köpa liftkort som inkluderar flera av anläggningarna, så även om ni tex bor i Tandådalen så kan ni ju även åka skidor i tex Hundfjället. Går ju dessutom en släplift emellan 

Detsamma gäller Högfjället/Sälfjället/Lindvallen. 
Hör av dig om du har fler frågor så ska jag försöka svara, har besökt Sälen många ggr både sommar- o vintertid 

Tack för svar! Funderar på boende i Lindvallen eller Högfjället. Hittar ingen bra karta så vet inte avstånd om vi bor vid Högfjället och mestadels är vid Lindvallen. Går det att gå dit eller krävs bilen varje gång?
Lindvallen har vi sett boenden vid Gubbmyren om det är någonting du känner igen?
Skriv gärna tillbaks och berätta!