• Babyheart

    Fundersam över ruvningen...

    Hej alla ruvare där ute! 

    Jag är nu på dag 10 i mitt ruvande och det är vårt första försök med ivf. 
    Läser att det är vanligt att man blöder ibland, jag har inte märkt av något av det.
    Jag har känt av mensvärksliknande smärtor  och stickningar i livmodern till och från men inte mycket mer.
    Ibland har jag haft helt symtomfria dagar. Bör jag oroa mig?
    Varför blöder jag inget? Är det positivt eller negativt? Jag vågar inte ta ett gravtest än, vill vänta tills jag fullföljt medicineringen 15/11.
    Vore jättetacksam för svar! Hjärta 

  • Svar på tråden Fundersam över ruvningen...
  • Vickan I

    Det är positivt att du inte blöder :)! Mensvärkaktiga smärtor är bra tecken. Håller tummarna. Duktig du är som inte tjuvtestar! Det har jag gjort alla ggr haha.

  • Babyheart
    Vickan I skrev 2012-11-10 10:56:17 följande:
    Det är positivt att du inte blöder :)! Mensvärkaktiga smärtor är bra tecken. Håller tummarna. Duktig du är som inte tjuvtestar! Det har jag gjort alla ggr haha.
    Du ger mig hopp! Tack! Hjärta
    Kan ju inget om det här och vet inte vad som är rätt eller fel!
    Vågar inte testa av den anledningen att jag läst att man kan få ett minus om man testar för tidigt och jag är inte redo för o ta en sån smäll. Då bryter jag ihop! Får jag däremot ett minus när testdagen är här då vet jag att det med all säkerhet stämmer. Testar man minus nu kan det ju bli ett plus om några dagar och den oron fram tills dess vill jag undvika. Flört 
    Jag läser nog för mycket på nätet, för alla säger olika och eftersom jag inte vet hur det brukar kännas under ruvningen så suger jag åt mig som en svamp! Haha!  
  • Kelsson1

    Håller med om att det är positivt att du inte blöder även om en blödning inte behöver betyda dåliga nyheter. Förvirrande, ja . Olika ruvningstillfällen kan också kännas olika så bara för att det känns på ett visst sätt (eller inte känns alls) behöver inte betyda något för nästa gång kan det kännas exakt likadant men ha annorlunda utgång eller att nästa ruvning känns helt annorlunda. Mina många symptom under ruvning har för det mesta varit progesteronet som spökat, symptomen har då ofta börjat redan innan återföring. Så symptom eller inte är tyvärr inget att lita på. Håller tummarna hårt för fint plus på TD och håller med om att du är duktig som inte tjuvtestar (jag har inte heller lyckats hålla mig ).

  • Tärnan

    Nä precis som hon ovan skrivit, symtom man känner efter en et kan inte jämföras med symtom från "vanlig" befruktning :) Jag hade samma känningar efter mitt första et som vid mitt andra, jäkla progesteron-tabletter, men andra gången va de ryggontet som avvek, ont nedanför svanken liksom :) Men håll i dig, vänta till testdagen, eller dagen efter, de är de bästa :)

  • Gaaaa

    Jag kom aldrig till testdagen för jag blödde alltid innan. Så det är ett bra tecken!

  • Babyheart
    Kelsson1 skrev 2012-11-10 12:29:00 följande:
    Håller med om att det är positivt att du inte blöder även om en blödning inte behöver betyda dåliga nyheter. Förvirrande, ja . Olika ruvningstillfällen kan också kännas olika så bara för att det känns på ett visst sätt (eller inte känns alls) behöver inte betyda något för nästa gång kan det kännas exakt likadant men ha annorlunda utgång eller att nästa ruvning känns helt annorlunda. Mina många symptom under ruvning har för det mesta varit progesteronet som spökat, symptomen har då ofta börjat redan innan återföring. Så symptom eller inte är tyvärr inget att lita på. Håller tummarna hårt för fint plus på TD och håller med om att du är duktig som inte tjuvtestar (jag har inte heller lyckats hålla mig ).
    Jag testar inte för att jag är en fegis! Hihi! En stor del av mitt hjärta VILL veta, men fegisen i mig är inte redo att få ett negativt resultat, så jag får snällt vänta några dagar till. Vet inte hur stor chansen för ett plus på tionde ruvardagen är. En del verkar plussa tidigare än så, andra inte.
Svar på tråden Fundersam över ruvningen...