Vilket ställe i Sälen för barnfamilj?
Svarar dig samma som i din andra tråd:
Enligt mitt tycke så funkar samtliga anläggningar för barn; Lindvallen, Sälfjället, Högfjället, Tandådalen o Hundfjället, men i o med Valles Värld (Lindvallen) o Trollskogen (Hundfjället) så anser jag att dessa två är de mest barnanpassade.
Men återigen; samtliga anläggningar har ju flera barnbackar, skidskolor osv, o jag har själv bott flera ggr i både Tandådalen o Hundfjället med barnen, o inget av de två ställena har egentligen varit sämre än det andra!
Dessutom kan man ju köpa liftkort som inkluderar flera av anläggningarna, så även om ni tex bor i Tandådalen så kan ni ju även åka skidor i tex Hundfjället. Går ju dessutom en släplift emellan
Detsamma gäller Högfjället/Sälfjället/Lindvallen.
Ser nu att barnet är tre år, o vid den åldern så är ju inte kraven från henne så stora, så då tycker jag att vilken anläggning som helst funkar. Dottern kommer ju ändå att hålla till mest i de minsta barnbackarna/skidskolebacken. Vad för slags aktiviteter söker ni?
Skidskola från 3 år finns på samtliga anläggningar, men som jag skrev ovan så har ju Lindvallen o Hundfjället lite fler barnområden än övriga anläggningar.
Kolla in denna länk för mer info om barnens Sälen: http://www.skistar.com/sv/Salen/Skidakning/Barnens-Salen/