Inlägg från: Anonym (looo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (looo)

ungefär vad kostar det att byta rör o stammar i hela huset från -65??

Huset är från 65. antar att man borde byta rör o stammar i förebyggande syfte. Ungefär hur mycket kommer det att kosta ?? vi kan inget göra själva. o hur mycket kan man räkna bort i rotavdrag??

• Svar på tråden ungefär vad kostar det att byta rör o stammar i hela huset från -65??
  • Anonym (looo)

180 m2 vat att det beror på, men ungefär. är det flera hundra tusen vi pratar om eller under 50 000??husets skick är orenoverat byggt 1965

• Anonym (looo)

med rotavdrag eller utan?? allatså typ 200 000 o efter avdrag 100 000??? för allt eller mycket mer??

• Anonym (looo)

så typ en miljon då?? ska vi byta ut allat fast det fungerar? i förebyggande? då tror jag vi säler

• Anonym (looo)

men vaddå, det är klart att man måste byta ut stammar o rör i ett hus som är från 1965!!! det kan ju bli vattenskada eller vad som helst!!!! det är ju för sjutton 47 år gammalt. levnadsstandarden om man kollar vi villa är typ 30 år max. Det är väl självklart att man måste tänka på förebyggande syfte.

alla  som har ett hus som är snart 50 år gammalt har bytt ut sina rör det kan jag svära på!!

• Anonym (looo)

ok, vad kostar det?

• Anonym (looo)
    Anonym skrev 2012-11-10 20:21:56 följande:

Den hemsidan är inte opartisk på något sätt.

nej därför jag satte in den. o där står det ju klart o tydligt att det måste göras i förebyggande syfte. huset är ju från 65 så det är ju självklart att det måste bytas ut i hela huset.
  • Anonym (looo)

ja men vad ska jag göra då? ska jag bara låta byta endel? eller hur skulle ni göra i min sitts?? 47 år gammalt hus. förresten har värmesystemet något med rören att göra.? det är installerat fjärrvärme för 8 år sedan av förre ägaren
    förlåt mina dumma frågor men jag är helt okunnig.

• Anonym (looo)

för 8 år sedan installerades fjärrvärme av förre ägaren. Har det någon betydelse ?

Svar på tråden ungefär vad kostar det att byta rör o stammar i hela huset från -65??