• Windsor

Sömnproblem med min 7-månaders bebis! tips?

Har liknande problem och skrev precis ett inlägg om det, lägger en kommentar här så jag kan se vad folk har för tips ;) Dock har han aldrig somnat i sele osv, men sista stycket stämmer in bra på min son.

• Windsor
    Ninnenanne skrev 2012-11-10 22:02:32 följande:
    Läste ditt inlägg och känner igen mig. Hoppas vi får lite tips! Annars är det väl bara att "stå ut" dessa månader, för jag är övertygad om att det ger sig självt med tiden, men det är sååå jobbigt när man är mitt i det. Det känns som det är JAG som gör fel, att jag inte kan hjälpa min dotter att somna... 
    Jamen precis, kan vara sjukt jobbigt när man är mitt i det. Dels blir jag (och karln såklart) helt utpumpad av att kämpa varje gång och så är det så jobbigt att sonen har det så jobbigt, att han tycker det är så hemskt (eller vad det nu är). Hoppas vi får nån ordning! :D 
  • Windsor

Min 5 månaders är mjölkallergisk, kör bara mjölkfritt och han är lika besvärlig ;) Men det var en kamp innan med men då märktes det verkligen att han hade ont i magen så jag fixade en utredning med barnläkare. Jag kan tro efter läst dom här svaren och svaren i min tråd att dom har sina faser som går över. Och att försöka ha samma sövningsrutin verkar bra :) Buffa rumpan och att succesivt buffa saktare för att sedan hålla handen kvar funkar rätt bra. Vi kan inte buffa för länge, då verkar han vakna till utav att det rör sig men vi kan inte sluta rörelserna tvärt heller. Balansgång av att läsa bebisens tecken ;) Och absolut känner bebisen om man själv är stressad men det är ju svårt att hålla sig lugn i 30-60 min varje läggning :) Men man får nog absolut försöka känna sig så harmonisk som möjligt. Jag har då fått mer ro i själen av svaren här och i min tråd! Skönt att inte känna sig ensam och att man inte förstör barnet för att det skriker :) 

Svar på tråden Sömnproblem med min 7-månaders bebis! tips?