Inlägg från: MalinEddie |Visa alla inlägg
  • MalinEddie

Sömnproblem med min 7-månaders bebis! tips?

Känner du till separtionsfasen? Det är inte ovanligt att det blir jobbigare med sömn och att barnet blir mer närhetstörstande mellan 7-9 månader på grund av denna fas. Hela det första året går barn egentligen igenom känsliga faser men denna brukar märkas extra. Det verkar som att hon tycker om att somna i vagnen, har ni provat att vagna henne inne istället för att gå ut? Jag gissar att ni redan samsover för att underlätta nattamningen, annars är det ett tips. Det låter någonstans som att ni kämpar för mycket och provar olika saker hit och dit vilket kan vara förvirrande och jobbigt för henne och för er. Speciellt i den åldern när förändringar kan upplevas extra jobbiga. Hur går det om ni följer henne och låter henne somna på det sätt hon trivs bäst med helt utan fokus på klockan under en period?Vad gäller maten är det inte ovanligt att barn fortfarande föredrar amning eller ersättning, det ska ju helst vara huvudfödan det första året. Jag rekommenderar BLW. Finns många trådar om det på familjeliv.

Tvåbarnsmamma som tror på anknytningsteori, jämställdhet i föräldraskapet och avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Ja, upplever man att barnet är oroligt oavsett och får för lite sömn tycker jag att man ska få det undersökt.

Tvåbarnsmamma som tror på anknytningsteori, jämställdhet i föräldraskapet och avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Sömnproblem med min 7-månaders bebis! tips?