Sömnproblem med min 7-månaders bebis! tips?
Exakt så som du beskriver funkade vår dotter i den åldern. Jag var superfrustrerad och utsjasad och försökte hitta en lösning. "Det blir bättre när hon börjar med kvällsgröt, då sover hon nog i fem timmar i sträck", sa BVC. Men nej, så blev det inte. Jag läste boken "Somna utan gråt" som jag tycker har bra och vettiga råd men inget hjälpte. Vi försökte på många olika sätt - att ändra sovtider, ändra rutiner, lugnt och harmoniskt en timme innan läggning, läggningsmusik, dricka ersättning på kvällen etc. Inget funkade. Men med tiden blev hon äldre och en vacker dag hade hon mognat och började sova hela nätter och kunde somna lugnt och fint helt utan problem. Då var hon ca 11 mån och det var i samband med att jag slutade amma. Jag tror också som någon skrev att under separationsfasen 7-9 mån är det svårt att få någon förändring, men jag vet många som blivit hjälpta av Somna utan gråt (Elisabeth Pantley). Hoppas ni kan hitta ett sätt som funkar för er eller också bara härda ut, för det blir bättre!