Kravmärkt skrev 2012-11-11 09:04:13 följande:
Hej Ts och grattis till flickan! Hur upptäcktes det att något var avvikande med henne från början?
Vi hade bokat in ett privat ultraljud i v 11+5 för jag hade haft 2 missfall innan och var bara allmänt orolig. Jag ville se det lilla miraklet och höra att hjärtat slog så vi kunde vara glada över det och berätta för vänner och familj. barnmorskan som utförde ultraljudet såg direkt att något var fel och prognosen blev väääääldigt dålig. Det var massa vätska runt nacken, huvudet och lite på buken också. hon tyckte även att huvudet var för litet. Hon föreslog att vi skulle göra abort för det här var ändå inte livsdugligt. Det var bättre att bara gå vidare.
Tack och lov fick vi träffa en läkare ett par dagar senare som fixade ett moderkaksprov till oss som gjordes för 1 vecka sedan. Igår kom svaret att det är en liten Turnerflicka.
Vi känner inga problem med att välkomna henne till vår familj men med den oroligt höga dödligheten på turnertjejer i magen så har jag mer eller mindre smått panik varje dag för att något ska hända. 2 läkare har tittat via ultraljud och ingen av dem sa något om att huvudet var för litet och den senaste läkaren (som utförde moderkaksprovet) frågade jag specifikt angående vätskan och han sa att det i princip bara var vätska i nacken. Så jag vet inte om det blir bättre eller om första helt enkelt såg väldigt fel. Nackmåttet var 14 mm för 2 veckor sedan. Efter det vet jag inte hur det ser ut. 14 mm är väl ganska extremt vad jag har förstått så prognosen är väl inte så god för vår lilla tjej!