Inlägg från: lillajag02 |Visa alla inlägg
  • lillajag02

Turners syndrom

Jag är en tjej med turner. Vill du/ni prata så finns jag är 22 och väntar mitt första barn nu :)

• lillajag02
    Kravmärkt skrev 2012-11-11 09:04:13 följande:
    Hej Ts och grattis till flickan! Hur upptäcktes det att något var avvikande med henne från början?
    Oh, kanske behöver skriva om min mening. =o) 
    Jag har turner syndrom :) Och väntar mitt första barn. Sorry för det lättmissförståeliga svaret

Men det jag vet är att det upptäcktes hos mig då jag var foster och mamma hade åkt in för att hon höll på att få en början till missfall. Det var så det upptäcktes. Tror det var ett fostervattenprov som avgjorde det. 
  • lillajag02
    Kravmärkt skrev 2012-11-11 12:57:29 följande:

Frågan var egentligen riktad till TS

Så fostervattensprov har funnits så länge? Har du fått hormontillskott för att komma i puberteten?
    Oj, såg fel då. =o) 

Nä, fick till och med bromsa puberteten med sprutor i magen (med tabletter i en "orm") för att kunna växa klart först. 152 cm är väl inte så farligt? :p

Ja, fanns "redan" då. Bara 22 år sedan men.. Tekniken har säkerligen gått framåt sedan dess med. Mamma erbjöds göra fvp till syskonet efter mig. Men det skulle ju ha visat missvisande pga det var så pass tätt mellan oss (jag och min lillebror har 1 år, 4 månader mellan oss).  
Svar på tråden Turners syndrom