3 eller 4 barn?
Hej Ni som har fyra barn. Är det stor skillnad från att ha haft tre? Vad fick er att skaffa 4 a o ej stanna på 3? Fördelar? Nackdelar?
Hej Ni som har fyra barn. Är det stor skillnad från att ha haft tre? Vad fick er att skaffa 4 a o ej stanna på 3? Fördelar? Nackdelar?
Fyra är kanon!! Så jämnt å bra
Nej, den enda stora skillnaden var det där med bilen. Vi kunde inte åka hela familjen i en vanlig bil längre. Det var väl nackdelen. Resten var bara fördelar ...
Har inte märkt av några nackdelar, än iaf, haha
Fyran åker med av bara farten. Man har allt på rutin.
Men var det ej jobbigt när fyran var nyfödd? Jag har fått en trea o det var mycket de första månaderna då bebis var beroende av mig o mannen fick ta mjt av vardagssysslor o de andea två barnen. Vilka kön har ni på era 4a barn?
Hur gamla var ni när ni fick 4an?
33 år
Jag tycker det är extra tufft med fyran.
Men jag har fått dom tre sista på tre år så det är nog därför....... Annars känns det lysande med fyra. ;)
Vi har fem år till näst yngsta syskonet och 11 år till äldsta, så det känns inte så farligt alls Vi var 29 när han föddes och är det än.
Ok jag är 34 nu med min nyfödda tös. Så därav också lite tvekan till en sista fjärde( om vi nu kan). Har 2-3 år mellan alla barn vilket då innebär att jag skulle vara 36-37 om en 4 a kommer,,, hmmmm
Jag var 24 när trean kom, 27 när fyran kom och 34 när femman kom.
Ja jag skulle nig ha börjat skaffa barn tidigare. Jag var 27 med första. Är man för gammal att få barn vid 37-38?
Min fyra föddes i maj, jag själv fyllde 36år i sept! Upplever ingen större skillnad än innan. Fullt upp men som sagt det var det redan innan :D. Bilen hade vi redan då vi upplevde det som trångt i en vanlig bil med två bakåtvända barnstolar. Tror det är en yrkeskada som gör att jag fått många barn! Jobbar som Bm :D. Hur gammal man ska vara eller inte vara är helt upp till en själv! Det enda jag upplevde som jobbigt var att vi denna grav gjorde kubb pga ålder, lite svårt att ta till mig grav innan jag fick resultatet på undersökningen. Hade inte väntat mig att det var så jobbigt!
Ja det är ju upp till en själv. Men ser mig själv när jag blir gammal att mina barn någorlunda ska vara utflugna:) Ja det återstår att se om man är färdig eller inte....
Vimsan77
Nä det tycker jag inte. Har man många barn sedan innan tycker jag inte 38år är för gammalt.
Är 36 o kommer va 37 när nr 4 kommer...så denna krabat får en mamma som är lite rynkig o sliten redan från början
Har också tre och kan inte sluta tänka på en fyra medans maken är nöjd som det är. Känner också att jag börjar bli lite gammal för fler är 35.
Har tre, men längtar efter en fyra... Våra två första är Ivf-barn och trean kom på naturlig väg, mycket oväntat och oplanerat. Nu är frågan om vi ska göra ett försök att få till en fyra på naturlig väg...?
Ska ha fyran om 1 mån. Vi har en wolkswagen Sharan ,7 sittplatser. 2 barn kommer få dela sovrum! Fick nr 1 vid 25 sen 27, 30 och nu sista 33! Vi ska inte ha fler!!!!! Mår så dåligt i denna graviditet. Tre pojkar och säkert en till pojk i magen. Lite orolig hur jag ska få tid med allihopa läxor och mysstunder som läsa saga m.m