• Anonym

Ångest inför jul..

Men det är väl rimligt att alla är hos er i år och att de tar med sig ungefär vad ni har tagit med er tidigare år? Kan inte se vad som är så fel med det. Inte heller förstår jag hur "jobbet" att vara tomte kan vara så påfrestande för din man att det ger dig ångest. 

Vad gäller julklapparna så låter det ju ledsamt att ni har så dåligt ställt, men det går väl att prata om igen. Ni ger inte kusinerna presenter och de andra ger inte era barn något heller. Alla köper till sina egna kan ju vara en lösning om ni nu har ett nödår.  

• Anonym
    Anonym (grinchen) skrev 2012-11-11 11:20:36 följande:

Vi firar med min familj på julafton. Har försökt blåsa av det för jag var inte med och bestämde att det skulle vara här från början utan det var hon. Men när jag försöker så använder hon barnen. Vill inte du att mina barn ska träffa sina kusiner under juk. Vad ska jag säga till dom nu då? Dom är ju så glada över att åka till er. Dom ska inte få träffa sin farmor och farfar heller då? Så håller hon på och jag får dåligt samvete.
    Hon låter ju smått obehaglig! Skit i hennes försök att spela på ditt samvete och säg NEJ TACK. 
Svar på tråden Ångest inför jul..