• ica

Ångest inför jul..

Anonym (grinchen) skrev 2012-11-11 11:15:34 följande:
    Det är ibte själva julen som ger mig ångest utan själva bråket runt allt. Att det alltid ska tjafsas om allt. Begär ibte att syster tar med sig massa mat. Räcker gott och väl med dricka och sill. Men det finns en bror också som aldrig vill hjälpa till med något.

Gav förslag om knytis men då övervägde dom att inte komma. Kommer inte dom så får vi skulden av att vara snåla. Vilket jag absolut inte försöker vara. Vill göra alla till lags men det svider i plånboken i år och jag vill inte att dom ska veta det. Vi har för tillfället en inkomst på 18000 i månaden och räkningar på 8500. Två vuxa och två barn.. Blir inte mycket..

Jag trodde det var dyrare med mat. Svägerskan pratade om att dom handlar julmat för 4000-5000.. Därför jag blev orolig över pengarna..
    Känner igen det med min mans släkt. Jag vägrar numer att fira jul med dem. Just för att det alltid är massa bråk och tjafs.
    Överlåt det hela åt din man att lösa. Deras bråk är just deras. Du kan inte lösa det. Men du kan vara klar och tydlig att du inte vill vara med om det.
Svar på tråden Ångest inför jul..