Inlägg från: Anonym (Sessan.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sessan.)

försäkring/bidrag för ADD? Hjälp! Snälla ge mig tips!

TS. Om dina föräldrar tecknade en barnförsäkring på dig så har du möjlighet att få ut pengar via den försäkringen. OM du blir diagnostiserad med ADD.

Min kompis fick sin diagnos för 2 år sedan. Hon fick ca 90 000:- ifrån försäkringsbolaget. Hon kommer även att få en större summa till senare. Man måste få diagnosen innan man fyllt 25. Eller enligt försäkringsbolaget som hennes föräldrar har.

Har inte dina föräldrar denna försäkring på dig så kommer du inte få några pengar.   

Hon hade också(har) problem med att t ex gå på möten på af, att passa tider och att ha för mycket helt enkelt. Hon har blivit beviljad en kontaktperson som kommer hem till henne 4 ggr/veckan och följer med henne dit hon ska. Möten, träning, praktik osv. Just för att kunna strukturera upp sin vardag.
    Denna person hjälper även henne genom att följa med henne till soc, fylla i ansökningar osv. Hon hade även en särskild kontakt på af.

Men allt detta skedde efter hon fått sin diagnos. Och det var 2 år sedan hon fick den. Så allt går verkligen i myrsteg.

Det du borde göra nu är att vända dig till soc. Det är dom som har skyldighet att hjälpa dig.

Lycka till! /Sessan.        

Svar på tråden försäkring/bidrag för ADD? Hjälp! Snälla ge mig tips!