• Emiliah

    alla vi som har BF i Sundsvall/Härnösand våren eller sommaren 13

    Hej alla, jag väntas få barn 1juli-13 och det vore trevligt att hitta fler gravida i närheten som man kan prata med, eller kanske kan ta en fika med

  • Svar på tråden alla vi som har BF i Sundsvall/Härnösand våren eller sommaren 13
  • MissMaran

    Hej! Jag är också gravid är beräknad till 29 april och bor i Härnösnad. Det blir vårat fjärde barn men den här graviditeten är helt olik de andra än så länge. Har mått så dåligt med de andra tre så jag har blivit inlagd med dropp men den här gången har jag mest mått enbart illa och kräkts endast nån enstaka gång.
    Hur är det med dig? Hur har din graviditet varit än så länge? Första barnet? 

  • Emiliah

    Hejsan, grattis till bebisen! men usch och fy vad jobbigt för dig! har det blivit något bättre för dig efter sjukhuset då? :-/det är mitt första barn, jag hade nästan inga symtom alls förut, bara hungrig och trött. Men det gick ju över nu mår jag så otroligt illa hela tiden, usch tvi där fick jag för att jag önskade att jag skulle ha mer symtom, innan var jag orolig var eran bebis planerad? ska du kolla upp könet på lilla pyret?

  • Lundan

    tHej!

    Jag hoppar in här jag också, trots att jag inte bor i varken Härnösand eller Sundsvall än. Glad Om allt går som vi har tänkt flyttar vi till Sundsvall i maj. Jag är beräknad tll den andra juni, så jag räknar ner tills dess att vi får se och höra bevis på att det faktiskt är någon där inne! Har fått må otroligt bra, nästan så man undrar om det är något fel när man knappt känner av något, men jag hoppas att det bara är min kropp som gillar att vara gravid. Flört

  • Emiliah

    Lundan: vad roligt att du hoppar in här! grattis till den lille, är det första? vart bor ni nu? och hur kommer det sig att flytta hit till lilla Sundsvall? roligt iaf ! haha så kände jag med från början, blev avundsjuk på alla som mådde illa och verkligen kände av sin graviditet, men nu när jag väl mår illa hela tiden, så hade jag inte tackat nej till att inte vara illamående haha rolig man är måste vara skönt för dig att slippa illamåendet

  • Lundan

    Tack och grattis till er också! Det blir vårt första barn och jag är väldigt tacksam att jag sluppit illamåendet! Vet inte hur jag hade klarat mitt jobb om jag hade behövt dras med illamående :S Fast man vänjer sig väl med det mesta..  Jag kommer ursprungligen från Härnösand och har bott i Sundsvall tidigare, så jag har längtat tillbaka ett tag. Jag bor i Övik nu så då är Sundsvall stoort. ;) 

    Vilken vecka är du i nu? det blir ju bättre efter v. 12 sägs det, men tiden sniglar sig ju fram när man mår dåligt.
    Bor du i Sundsvall eller Härnösand? 

  • Emiliah

    Hehe okej då förstår jag! ja jag hoppas jag slipper illamåendet snart! :-/ jag är i vecka 9 nu, skulle vart i vecka 11 igentligen men efter mitt vul så misstänkte dom att jag låg 1,5vecka för fort sa dom drog tillbaka det :-/ vilken vecka är du i? jag bor i Timrå om du vet vart det är? hör ju till Sundsvall

  • MissMaran

    När jag låg inne förra graviditeten med dropp mådde jag genast bättre dagen efter, kräktes inget mer =)
    Vi var på andra ul idag då vi var mindre gånget än mvc räknat med men de visste jag redan. Allt såg bra ut och vi väntar en till kille =) Vi tog reda på könet enbart för att veta vicka kläder vi ska "ta till baka" då vi har gett bort alla killkläder då vi inte skulle ha fler barn egentligen. Jag hade kopparspiral men den måste åkt ut utan att jag märkt det för rätt som det var var jag gravid igen.
    Jag har även åkt på en uvi, lagomt kul. Är kissnödig hela tiden och nu börjar jag även känna av svanken men om det är foglossning eller från uvi vet jag inte. Har inte haft foglossning med de andra tre.

    Med mina graviditeter har jag börja må bättre vid v17 men alla är ju olika =) 

  • Emiliah

    Vad bra att allt såg bra ut! vilken vecka är du i nu? skulle vara roligt att Veta när man kan se könet vilken händelserik upplevelse det måste ha blivit när ni fick reda på att du var gravid fast du trodd du hade staven kvar. Hihi ja allt kan ju hända

  • MissMaran

    Jag är i v20 (19+0) idag, snart halvägs =) Tycker tiden gått så sakta men ändå såå fort den här gången.

    Mellanbarnet säger till alla på dagis att det är en flickbebis och en killbebis i magen fick jag reda på idag...hihi Lite kul men jag har ju bevis för att det bara är en =)

    När vi var på första rul när vi "bara" var i v16 kunde de inte se könet då de var för tidigt att se, antar att det är för osäkert att se nått då. Men nu på sista var bm helt säker då han stolt visade upp sitt organ. Hon kunde snabbt se hela paketet medans jag och sambon inte såg mkt.

    Haha, ja gud så kaotiskt det var när jag plussade (iaf för min del), nog för att jag hade misstänkt det i nån vecka men tänkt: nej men mensen kommer, nej men jag kanske bara har ätit för lite idag när jag blev lätt yr i bilen (som jag kommit på är det "första" tecknet för mina graviditeter). När jag fick plusset gick tankarna; Nej, helvetes jävla skit...va gör jag nu? Ska jag säga nått, ska jag ta bort det, vem kan jag ringa och prata med. Men direkt efter fick jag så dåligt samvete, talade om för sambon och han blev ju genast överlycklig =) Jag hade blandade känslor länge om den här graviditeten men är glad för den nu =)

    Då jag har moderkakan i framvägg (de andra tre har varit i bakvägg) har jag inte känt några rörelser fören idag, sitter här och känner massor av sparkar/puffar i magen, så mysigt =)

    Har ni känt nått än? 
     
     

  • Lundan

    Vad härligt att få se den lille! Jag är i v 15 (14+3) och fick för mig att jag kände något idag, men det är kanske lite tidigt för det..  Har nyss haft inskrivning och tänkte att ett litet hjärtljud kanske man kunde fått lyssna på men icke. Tycker det är väldans långt att få vänta tills halva graviditeten har gått innan man får kika på pyret. :)

Svar på tråden alla vi som har BF i Sundsvall/Härnösand våren eller sommaren 13