I v.18, sambon vill absolut inte ha barnet.
Fan är felet på alla prolife äckel här inne? Om TS inte vill ha barnet är självklart abort bäst. Att behålla ett oönskat barn för barnets skull är bara idiotiskt att tro.
Fan är felet på alla prolife äckel här inne? Om TS inte vill ha barnet är självklart abort bäst. Att behålla ett oönskat barn för barnets skull är bara idiotiskt att tro.
Ah, skrev fel. INTE LIKA HÅRDA granskningsmedel menade jag*
Det är en film gjord av EN läkare med högerextrema åsikter. Övriga läkare i samhället är mycket kritiska till filmen som är filmad, klippt och redigerad väldigt vinklat för att få en abort att se ut som något det inte är. Jag tycker uppriktigt synd om dig som är så hjärntvättad och hoppas att du inte har ett jobb där du har inflytande över andra människor.
 jag ska be för hennes/hans själ.... "Ett foster börjar reagera på utifrån kommande ljud ungefär vid 24:e graviditetsveckan. Hörseln utvecklas inte jämnt över frekvenserna. De låga frekvenserna (0,25-0,5 Hz) uppfattas först och därefter breddas hörselregistret. Fram till v 37 har man noterat att det, för samtliga frekvenser, krävs successivt minskad intensitet av ljudstimuli för att åstadkomma en respons hos fostret [3].
Risk för hörselskada finns först efter att öronsnäckan är fullt utvecklad, omkring v 24."
www.lio.se/verksamheter/hmc/arbets--och-miljomedicin/nyhetsarkiv/buller-och-graviditet/