• Anonym (Ledsen&orolig)

    Känns konstigt

    Jag vill börja med att be er att inte skriva några saker man kan bli uppskrämd av eftersom jag lider av svår ångest och är konstant orolig över min kropp!

    För fem månader sen födde jag min dotter. En relativt okomplicerad förlossning, och det blev bara ett par stygn. Två månader efter förlossningen vid min första menstruation upptäckte jag som två konstiga "klumpar" vid slidmynningen och blev då såklart totalt panikslagen och trodde jag fått framfall. Efter två besök hos barnmorskan plus ett besök på gyn där båda två förklarade för mig att allt såg helt normalt ut för att ha fött ett barn och att det inte fanns några tecken på framfall så försökte jag lägga det bakom mig. Antar att "klumparna" är att både den främre och bakre slidväggen blivit lite förslappade!?

    Nu till "problemet". När jag har sex med min nuvarande sambo (som jag blev tillsammans med efter jag fått mitt barn) och speciellt i missionären så känns det konstigt som ett "tryck" mot ändtarmen. Det är den bästa förklaringen jag kan komma på. Det känns nästan som att det skulle komma ut något därfifrån (även om detta aldrig inträffat). Jag kan tillägga att han har en ganska mycket grövre penis än min fd och dessa två är de enda jag haft sex med. Jag har också en rätt stor hemorrojd som sitter där om det nu kan påverka?
    Någon som känner igen sig i detta?   

  • Svar på tråden Känns konstigt
  • Anonym (Ledsen&orolig)

    Kan också tillägga att jag ofta känner mig nödig efter sexet!

  • Vitaminmannen

    Man kan ju göra som jag som efter 1½ lidande och har provat ALLT! hittade ett enkelt och smärtfritt sätt att bli av med mina hemorrojder på 3 dagar. Berättar gärna mer och skickar information via mejl om man vill? Så slipper man förgifta sig med kortison och gör det på mitt naturliga sätt och behöver inte varken trycka upp något i baken eller duscha kallt eller ändra kosten som om sånt ens helt skulle ta bort problemet i svåra fall permanent.
    Jag berättar mer om man mejlar mig.

  • Anonym

    Gå till någon annan gyn som kan det där med förlossningsskador, uppenbarligen är ju något fel och du bör få hjälp med det. Det kan vara framfall, men många bm och gyn kan inte diagnosticera det utan "allt ser alltid normalt ut" och "så ser alla kvinnor som fött barn ut". Ge dig inte!

  • Anonym (jag med)
    Anonym (Ledsen&orolig) skrev 2012-11-13 17:23:26 följande:
    Jag vill börja med att be er att inte skriva några saker man kan bli uppskrämd av eftersom jag lider av svår ångest och är konstant orolig över min kropp!

    För fem månader sen födde jag min dotter. En relativt okomplicerad förlossning, och det blev bara ett par stygn. Två månader efter förlossningen vid min första menstruation upptäckte jag som två konstiga "klumpar" vid slidmynningen och blev då såklart totalt panikslagen och trodde jag fått framfall. Efter två besök hos barnmorskan plus ett besök på gyn där båda två förklarade för mig att allt såg helt normalt ut för att ha fött ett barn och att det inte fanns några tecken på framfall så försökte jag lägga det bakom mig. Antar att "klumparna" är att både den främre och bakre slidväggen blivit lite förslappade!?

    Nu till "problemet". När jag har sex med min nuvarande sambo (som jag blev tillsammans med efter jag fått mitt barn) och speciellt i missionären så känns det konstigt som ett "tryck" mot ändtarmen. Det är den bästa förklaringen jag kan komma på. Det känns nästan som att det skulle komma ut något därfifrån (även om detta aldrig inträffat). Jag kan tillägga att han har en ganska mycket grövre penis än min fd och dessa två är de enda jag haft sex med. Jag har också en rätt stor hemorrojd som sitter där om det nu kan påverka?
    Någon som känner igen sig i detta?   
    Sånt där tryck kan jag också känna under samlag. Jag har dock inte upptäckt några knölar som du, men det kan bero på att jag aldrig har känt efter. Det var 1½ år sen jag födde barn. Det känns som jag måste knipa för att inte fisa ibland. Jag har kommit på att det är gasen som känns. Inget annat. Och det tar tid för kroppen att återställa sig. Herregud du födde för bara fem månader sen!

    Jag är också livrädd för fysiska fel där nere och går inte till gyn om jag inte måste. Men eftersom jag inte har ont så tar jag för givet att allt är som det ska. Har också hemorrojder. Sen jag började äta largiplex har avföringen blivit bättre. 
  • Anonym (Ledsen&orolig)

    Jag tackar för era svar. Jag vet att det inte gått speciellt lång tid sedan förlossningen egentligen. Jag vill liksom bara bli mig själv igen ( har fått både förlossningsdepression, IBS och nu det här efter förlossningen )
    Framfall är det som skrämmer mig allra mest och det kanske är just det det är och i så fall både främre och bakre, jag vet inte.

    Jag har bokat tid hos en privat gynekolog som ska vara duktig för att kolla upp allt i januari. Får väl se vad hon säger.

Svar på tråden Känns konstigt