• Marren38

Välling på natten?

Späd ut vällingen mer och mer för varje gång då att den innehåller högre och högre grad vatten. Incitamenten att vakna för att få det som till slut bara blir blask blir mindre och mindre och uppvaken slutar. Det är dock HELT FEL ÅLDER med tanke på närmandekrisen vid 1,5 års ålder att ha skrik och panik på natten. Ni har också nu lärt honom att om han skriker tillräckligt många timmar på natten så får han välling till slut. Det är ett högt pris att betala för hela familjen.

• Marren38
    helena29 skrev 2012-11-14 09:32:53 följande:
    Marren38. Förstår inte riktigt vad du menar? Du menar alltså att han ska skrika, men inte ge välling? Vad menar du med helt fel ålder?
    Nej, tvärtom. Barnet ska ABSOLUT INTE SKRIKA. Det är psykologiskt fel ålder att köra en massa metoder. Han behöver MAXIMAL TRYGGHET! Inte skrik!

Ge honom välling DIREKT när han vaknar. Men utspädd sådan. Ta ett mått mindre vällingpulver och minska sedan successivt. Det kommer att göra att han INTE vaknar om ett tag. 
  • Marren38

Han kommer inte protestera mot den nya blandningen och det rör sig om max två veckor innan han slutar vakna. Sätt dig i förarsätet i denna fråga och räds inte din sons uppvaknanden. De kommer att avta om du testar detta!

• Marren38

Helena, vad har du att förlora på att testa detta? Jag har hjälpt mer än tio familjer genom just detta och ALLA har haft framgång inom två veckor. En mamma till en 4 åring hade varit uppe tre gånger per natt sedan sonen föddes och kokat välling. Anledningen till att de slutar vakna är att välling är en komplett kalori- och spannmålsfylld måltid. När måltiden inte längre är lika delikat finns ingen anledning att vakna. Späd ut vällingen GRADVIS under två veckor så att om 14 dagar är det bara varmt vatten. Han kommer att ha slutat vakna innan dess. Barn skall INTE SKRIKA på nätterna. Detta är en snäll avvänjning (utan gråt) istället för att "go cold turkey" och sluta helt över en natt.

• Marren38
    Camilla 790 skrev 2012-11-15 10:58:21 följande:
    Gissa om jag känner mig dum?

Min dotter är 8 månader och jag har fått höra av BVC att hon inte borde behöva nattvälling nu längre, men nu tycker jag att det är uppenbart att det kanske är just därför hon vaknar ett par gånger på natten. Det verkar ju trots allt vara vanligt att barnen får nattvälling ganska mycket längre än vad BVC anser vara "normalt"
    Min dotter vaknar runt 1 och har svårt att somna om men lägger jag henne brevid mig somnar hon om efter en stund, sen vaknar hon vid 5 och har svårare att somna om ( har gett henne välling vanligtvis den här tiden)
    Kanske skulle prova att ge henne välling redan vid 1 tiden för att se hur hon sover resten av natten och kasnke tom i sin säng!
    Din dotter är i separationsfasen. Det är därför hon vaknar. Om hon äter bra på dagen så behöver hon inga nattmål.

Svar på tråden Välling på natten?