Inlägg från: Elin 885 |Visa alla inlägg
  • Elin 885

Hur ska jag få bort grannens katt från altanen?

jag är tokallergisk mot katter (har en 5.a på skalan vilket är det högsta man kan ha = jag är dödligt allergisk!) vi har flyttat till ett område med lösspringande katter. kattägarna har tydligen ingen vett att se efter sina äckliga hårbollar. jag hade gått bersakagång om någon kattjävle förstört vår altan. jag hade fotat katten när den höll på och tagit med till ägaren, stämt ägaren och fan och hans moster.

• Elin 885
    nobilis skrev 2012-11-15 09:48:56 följande:

Har du en aning om hur snabb en katt är ? Dom hör så fort någon närmar sig ytterdörren, och på 2 röda är dom ute och långt borta. Kommer man då själv från utsidan kan man omöjligt stoppa en katt som vill ut. Så det är en mycket bra förklaring.
    bygg en rastgård på tomten om ni har någon tomt, och spärra av så att katten inte kommer ut genom ytterdörren. med grindar eller kompostgaller eller en nätdörr.
  • Elin 885
    LinaThulin skrev 2012-11-15 09:53:51 följande:
    För mina små barn är det svårt.
    Vi försöker. Men det fungerar tyvärr inte. Jag tänker iaf ta ansvar för vad min katt gör och har valt att avliva honom.
    hur mycket ersättning har din granne fått då? den där katten skiter och pissar.
Svar på tråden Hur ska jag få bort grannens katt från altanen?