Inlägg från: pigglet |Visa alla inlägg
  • pigglet

fråga ang. ullstrumpor..

Absolut inga bomullssockar under, då tappar man effekten eftersom bomullen likafullt blir fuktig och kall. Ull närmast huden, har man ett par tunna ullsockar så skulle jag köra på ett par tjocksockar (stickad ull) ovanpå.

Ullen luktar inte illa eller så, som vanliga sockar gör. Jag har bara ullsockar (iskalla fötter) och jag lägger dem bara på tork under natten och sedan drar jag på dem igen. Tvättas väl så där ett par gånger/månad. Jag har alltså 2 par åt gången. 

Barnen använder bara ullsockarna när de ska vara ute en längre stund, tex utflykter, slalom, skridskor osv. Deras tvättas väl någon gång/vinter typ. 

• pigglet
    ViVäntarLois skrev 2012-11-14 20:48:20 följande:
    Kunde inte sagt det bättre själv :)

Vi har bara ullstrumpor till dottern 18 mån (och till mig själv, underbart!). Använder lite tjockare nu i vinter. Hänger de på luftning om de börjar kännas ofräsha men tvättar väldigt sällan. 
    Ja, visst är det konstigt?
    Det var ju samma när man ammade, de där ullinläggen kunde man ju ha nästan hur länge som helst. Alla andra kläder luktade ju pecka av surmjölk redan efter 1 dygn!
    Det är nästan något magiskt med ull   ;)  
  • pigglet

Har inga direkta tips. JAg köper på inter sport, det är en lång, tjock modell, men jag tror säkert det finns bättre. De går sönder ganska snabbt, färgar av sig i början och har inte heller specielt bra passform. Man kan ju undra varför jag fortsätter köpa just dem?   ;)

Svar på tråden fråga ang. ullstrumpor..