• jenny8601

    Använder ni armbandsur ännu?

    Har funderat med några kompisar hur människor anväder armbandsur numera.


    Om ni anväder så vad har ni för model /märke?


    Hur mycket använder ni dem?


    Går ni i duschen och annar där uret blir blött med det på er?


    Sover ni med uret på armen?


     


    Om ni inte använder så varför?


     


    Tack för era svar ;)

  • Svar på tråden Använder ni armbandsur ännu?
  • Ramborg

    Seiko, titan, vattentålig. Känner mig oklädd om jag går ut utan klockan och ringarna men lägger av dem när jag tränar, duschar eller sover.


    42.
  • Morcheeba

    Har en rosa Michael Kors som jag använder jämt. Den är vattentät men jag tar av den om jag ska duscha för att inte repa den. Tar av den när jag ska sova för den är så pass stor och den skaver. Jag älskar den verkligen, skitsnygg är den med. :) 

  • Litenistan

    Har en läderklocka, inte riktigt koll på märket, som jag tar av när jag tränar, duschar och sover. Tycker det är skönt att inte alltid behöva ta upp mobilen för att kolla på klockan...

  • mycketsaft


    jag har ett armbandsur i stål, vattentätt, av fossil. fick den av pappa och hans dåvarande tjej när jag gick ut nian, den är inte så ny och modern men den betyder mycket för mej :)
  • seandra82

    oj det var länge sedan jag använde en , använder mobilen eller den närmaste klocka jag hittar kollar jag på . finns klockor överallt idag 

  • jenny8601

    Tack för era svar :)

    Själv har jag ett DKNY Nolita som jag fick till gåva av min kille för snart 2 år sedan.
    Jag har endast sedan lite använt armbandsur massor. 
    Använder detta ur i stort sätt 24 timmar i dygnet.
    Sover, duschar och gör allt annat också med det på.
    Tycker att ett ur skall klara sig och att man inte skall hela tiden behöva ta det av. 

    Detta är  mitt ur
    www.klockor.nu/dkny-nolita-ny8397-p-19719.html 

    Köpte åt min lilla syster ett CK Minimal ur i våras.
    Hon hade inte haft ett armbandsur på över 5 år. Hon blev super nöjd över det och har sagt att det var den bästa presenten på länge. Hon använder den varje dag och tar endast av den då hon går och bada bastu. Då hon duschar hänger den alltid med. 

    www.klockor.nu/ck-minimal-k3m23124-p-21542.html

    Ingendera av oss har aldrig haft några problem med stötar eller vatten med våra armbandsur :)
     

  • Morcheeba
    jenny8601 skrev 2012-11-22 14:18:28 följande:
    Tack för era svar :)

    Själv har jag ett DKNY Nolita som jag fick till gåva av min kille för snart 2 år sedan.
    Jag har endast sedan lite använt armbandsur massor. 
    Använder detta ur i stort sätt 24 timmar i dygnet.
    Sover, duschar och gör allt annat också med det på.
    Tycker att ett ur skall klara sig och att man inte skall hela tiden behöva ta det av. 

    Detta är  mitt ur
    www.klockor.nu/dkny-nolita-ny8397-p-19719.htm... 

    Köpte åt min lilla syster ett CK Minimal ur i våras.
    Hon hade inte haft ett armbandsur på över 5 år. Hon blev super nöjd över det och har sagt att det var den bästa presenten på länge. Hon använder den varje dag och tar endast av den då hon går och bada bastu. Då hon duschar hänger den alltid med. 

    www.klockor.nu/ck-minimal-k3m23124-p-21542.ht...

    Ingendera av oss har aldrig haft några problem med stötar eller vatten med våra armbandsur :)
     
    Snygg. :) Liknar min, gillar verkligen stenarna. 

    www.michaelkors.com/p/Michael-Kors-Michael-Kors-Mid-Size-Rose-Golden-Stainless-Steel-Parker-Chronograph-Glitz-Watch-ROSE-GOLDEN/prod11490003_cat35801_cat35701_/&cmCat=cat000000cat145cat35701cat35801&isEditorial=false 

    Inser nu hur otroligt mycket billigare det är att köpa i USA. Betalade 1700 för min, på den sidan du länkar till kostar samma modell 2900. Hoppla. 
  • noorrkkk

    Har 2 klockor i grön och orange i märket o.n.e byter ofta mellan dom. Duschar ej med dom. Har klocka alla dagar i veckan. Maken har en Casio som man ska kunna dyka med så han har på sig sin alltid.

  • FjärilVingad73

    Åratal sedan jag hade ett armbandsur. Jag använder mobilen.

  • jenny8601
    Morcheeba skrev 2012-11-22 15:13:22 följande:
    Snygg. :) Liknar min, gillar verkligen stenarna. 

    www.michaelkors.com/p/Michael-Kors-Michael-Ko... 

    Inser nu hur otroligt mycket billigare det är att köpa i USA. Betalade 1700 för min, på den sidan du länkar till kostar samma modell 2900. Hoppla. 

    Det är massor billigare att beställa via nätet från typ USA.
    Har själv beställt från Frankriket ett tag men uret som kostade 1650 kronor stannade efter ca 6 månader och när jag sedan tog kontakt med företaget där sa de att det inte hade garanti som stod för skador i något annat land utan jag skulle ta direkt kontakt med tillverkaren.

    Det skulle ha kostat mej närmare 800 kronor så hade uret till en lokal urmakare att fixas.

    Problemet var att det hade kommit fukt i uret efter en pool party kväll. Uret skulle vara 100 meter vatten säkert.

    Med mitt DKNT Nolita ur har det inte varit några problem. Tappade 2 diamanter efter 3 veckor jag det gick på garanti utan kostanad.
    Detta ur är super och har sedan dess tålt min hantering bra ;) 


     

     

Svar på tråden Använder ni armbandsur ännu?