• jenny8601

Använder ni armbandsur ännu?

Har funderat med några kompisar hur människor anväder armbandsur numera.

Om ni anväder så vad har ni för model /märke?

Hur mycket använder ni dem?

Går ni i duschen och annar där uret blir blött med det på er?

Sover ni med uret på armen?

Om ni inte använder så varför?

Tack för era svar ;)

• Svar på tråden Använder ni armbandsur ännu?
  • Duckan

Använder klocka dagligen. Tar av den när jag duschar och när jag sover. Det är en Omega Constellations Mini.

• Fia 28

Har en klocka med läderband som jag bara använder ibland, minns inte märket men det var nån dyrare variant. Förut hade jag alltid klocka på armen, men när jag använder rollermouse på jobbet så känns det som den är ivägen. Eftersom det är läderband så duschar jag inte med den.

• Morcheeba
    jenny8601 skrev 2012-11-27 09:47:48 följande:

Det är massor billigare att beställa via nätet från typ USA.
    Har själv beställt från Frankriket ett tag men uret som kostade 1650 kronor stannade efter ca 6 månader och när jag sedan tog kontakt med företaget där sa de att det inte hade garanti som stod för skador i något annat land utan jag skulle ta direkt kontakt med tillverkaren.

Det skulle ha kostat mej närmare 800 kronor så hade uret till en lokal urmakare att fixas.

Problemet var att det hade kommit fukt i uret efter en pool party kväll. Uret skulle vara 100 meter vatten säkert.

Med mitt DKNT Nolita ur har det inte varit några problem. Tappade 2 diamanter efter 3 veckor jag det gick på garanti utan kostanad.
    Detta ur är super och har sedan dess tålt min hantering bra ;) 

Att det var billigare är ju knappast någon nyhet, men 1200 kronors skillnad var mer än jag trodde. Men då betalade jag ingen tull, det kanske man brukar om man beställer från nätet. 

Jag hade faktiskt också problem med mitt ur och fick skicka tillbaka det en gång, den sidan jag köpte ifrån (Nordstrom) hanterade det super och jag fick ett nytt direkt. 
  • jenny8601

Jag har efter mitt lilla problem alltid köpt mina ur i Sverige från guldsmed eller från svenska nät butiker. 
    Det har varit lite säkrare. Man vet heller aldrig riktigt vad man får om man beställer utomlands ifrån.

Vist kan priset ibland vara ganska saftigt men behöver ett ur jag kan lita på.

Uret blir dagligen blött då jag jobbar. 

• Voluptuous Shalimar

Varvar mellan ett från Armani och ett från Dyrberg/Kern. Armanin var en julklapp från maken, den andra klockan köpte jag själv för nåt år sen. Har alltid klocka, tycker det är asdrygt att fiska upp mobilen.

• missmadde

Jag har flera klockor, mest sporiga modeller i olika färger. Jag sover och duschar aldrig med dom, har dom på när jag inte är hemma.

• Jennifer84

Läste detta för en tid sedan men kom inte att skriva något då.
    Själv har jag tre olika armbandsur jag använder.

Tissot Women's PR 100

http://www.amazon.com/Tissot-Womens-T0492101103300-Silver-Numeral/dp/B0037LUPFO/ref=sr_1_20?s=watches&ie=UTF8&qid=1363096336&sr=1-20

DKNY Ladies Fashion Watch NY8253

http://www.amazon.co.uk/DKNY-Ladies-Fashion-Watch-NY8253/dp/B004OL3X78       

Jet Set Addiction - White Virgin 

http://klockprinsen.se/jet-set-addiction-white-virgin-j16354-14.html

Använder armbandsur dygnet runt I stort sätt.

Med Tissot och JetSet uret går jag nog i duschen och bada med alltid. DKNY uret försöker jag undvika blöta ner så mycket när det är läder men vist har det hänt 10 tals gånger att jag stått i duschen eller gått och simma med det. Inget har ännu fått något fukt i sig fast jag duschat, simmat eller bastat med dem.

Sover nog med uret på mej. Har inte haft skillnad vilket ur det är, det ur jag har på mej  på kvällen blir på armen över natten.

Ända gångerna jag tar av uren är få jag gått till bastusälskapet och bada på vintern. Vet inte hur bra det kan vara för ett ur att först vara i 80 graders bastu och sedan rakt ner i noll gradigt vatten. Annars hänger armbandsuren nog med då jag gått till simhallen för att simma.

• mycketsaft
    Jennifer84 skrev 2013-03-14 09:46:41 följande:

Läste detta för en tid sedan men kom inte att skriva något då.
    Själv har jag tre olika armbandsur jag använder.

Tissot Women's PR 100

www.amazon.com/Tissot-Womens-T0492101103300-S...

DKNY Ladies Fashion Watch NY8253

www.amazon.co.uk/DKNY-Ladies-Fashion-Watch-NY...       

Jet Set Addiction - White Virgin 

klockprinsen.se/jet-set-addiction-white-virgi...

Använder armbandsur dygnet runt I stort sätt.

Med Tissot och JetSet uret går jag nog i duschen och bada med alltid. DKNY uret försöker jag undvika blöta ner så mycket när det är läder men vist har det hänt 10 tals gånger att jag stått i duschen eller gått och simma med det. Inget har ännu fått något fukt i sig fast jag duschat, simmat eller bastat med dem.

Sover nog med uret på mej. Har inte haft skillnad vilket ur det är, det ur jag har på mej  på kvällen blir på armen över natten.

Ända gångerna jag tar av uren är få jag gått till bastusälskapet och bada på vintern. Vet inte hur bra det kan vara för ett ur att först vara i 80 graders bastu och sedan rakt ner i noll gradigt vatten. Annars hänger armbandsuren nog med då jag gått till simhallen för att simma.

Tycker att alla klockorna var snygga, helt min stil ;)
  • biologic

Jag driver en guldsmedsaffär, och jag kan säga att armbandsur säljer som smör i solsken! Visst finns det de som helt gått över till mobil, men själv tycker jag bara att det är jobbigt att behöva dra fram mobilen från väskan i tid och otid... Teknikskiftet har inte påverkat vår försäljning i och med att det är vanligt att ha klockor som "armband". Alltså är det mer av estetisk än praktisk anledning som folk bär dem idag.  :)

Jag har själv runt 15 olika klockor som jag byter mellan. 

• pica pica

Jag har varit utan armbandsklocka några år eftersom jag inte hittat nån som jag tyckt var tillräckligt snygg. GIllar inte när det är bling bling och en massa krafs, vill ha stilrent cch smakfullt. 

Men för en dryg månad sen fann jag en Citizen-klocka i herrmodell som är hur snygg som helst! Jag har den på mig när jag är  hemifrån och även hemma. Har den inte när jag duschar, tränar eller sover dock. Sova med klocka känns bara konstigt tycker jag.

Svar på tråden Använder ni armbandsur ännu?