Inlägg från: jenny8601 |Visa alla inlägg
  • jenny8601

Använder ni armbandsur ännu?

Har funderat med några kompisar hur människor anväder armbandsur numera.

Om ni anväder så vad har ni för model /märke?

Hur mycket använder ni dem?

Går ni i duschen och annar där uret blir blött med det på er?

Sover ni med uret på armen?

Om ni inte använder så varför?

Tack för era svar ;)

• Svar på tråden Använder ni armbandsur ännu?
  • jenny8601

Tack för era svar :)

Själv har jag ett DKNY Nolita som jag fick till gåva av min kille för snart 2 år sedan.
    Jag har endast sedan lite använt armbandsur massor. 
    Använder detta ur i stort sätt 24 timmar i dygnet.
    Sover, duschar och gör allt annat också med det på.
    Tycker att ett ur skall klara sig och att man inte skall hela tiden behöva ta det av. 

Detta är  mitt ur
    www.klockor.nu/dkny-nolita-ny8397-p-19719.html 

Köpte åt min lilla syster ett CK Minimal ur i våras.
    Hon hade inte haft ett armbandsur på över 5 år. Hon blev super nöjd över det och har sagt att det var den bästa presenten på länge. Hon använder den varje dag och tar endast av den då hon går och bada bastu. Då hon duschar hänger den alltid med. 

www.klockor.nu/ck-minimal-k3m23124-p-21542.html

Ingendera av oss har aldrig haft några problem med stötar eller vatten med våra armbandsur :)

• jenny8601
    Morcheeba skrev 2012-11-22 15:13:22 följande:
    Snygg. :) Liknar min, gillar verkligen stenarna. 

www.michaelkors.com/p/Michael-Kors-Michael-Ko... 

Inser nu hur otroligt mycket billigare det är att köpa i USA. Betalade 1700 för min, på den sidan du länkar till kostar samma modell 2900. Hoppla. 

Det är massor billigare att beställa via nätet från typ USA.
    Har själv beställt från Frankriket ett tag men uret som kostade 1650 kronor stannade efter ca 6 månader och när jag sedan tog kontakt med företaget där sa de att det inte hade garanti som stod för skador i något annat land utan jag skulle ta direkt kontakt med tillverkaren.

Det skulle ha kostat mej närmare 800 kronor så hade uret till en lokal urmakare att fixas.

Problemet var att det hade kommit fukt i uret efter en pool party kväll. Uret skulle vara 100 meter vatten säkert.

Med mitt DKNT Nolita ur har det inte varit några problem. Tappade 2 diamanter efter 3 veckor jag det gick på garanti utan kostanad.
    Detta ur är super och har sedan dess tålt min hantering bra ;) 

• jenny8601

Jag har efter mitt lilla problem alltid köpt mina ur i Sverige från guldsmed eller från svenska nät butiker. 
    Det har varit lite säkrare. Man vet heller aldrig riktigt vad man får om man beställer utomlands ifrån.

Vist kan priset ibland vara ganska saftigt men behöver ett ur jag kan lita på.

Uret blir dagligen blött då jag jobbar. 

Svar på tråden Använder ni armbandsur ännu?