• Milia02

Hur ofta och hur länge läser du för ditt barn och hur gammalt är barnet??

Ska göra en statistisk undersökning i matte B som jag läser just nu och undrar om jag kan få lite hjälp av er på familjeliv ??

Om ni kan svara på dom här frågorna blir jag väldigt glad

Fråga 1 : Hur ofta läser du för ditt barn??

Fråga 2 : Hur gammalt är ditt barn?

Fråga 3: Hur gammal är du?

Fråga 4: Hur länge läser du vid varje tillfälle? (bara ett medel)

Fråga 5: Är det mamma eller pappa som oftast läser?

Syftet är att se ungefär hur mycket vi läser för barnen våra och hur läsvanorna varierar med ålder

Tack på förhand

Maria

• Svar på tråden Hur ofta och hur länge läser du för ditt barn och hur gammalt är barnet??
  • Alexi

Ni som läser i 20-30 min för barn under typ fyra år, läser ni tio böcker per gång eller, småbarnsböcker är ju så korta?

• Brioche
    Alexi skrev 2012-11-16 19:49:38 följande:
    Ni som läser i 20-30 min för barn under typ fyra år, läser ni tio böcker per gång eller, småbarnsböcker är ju så korta?

Snarare samma bok tio gånger. Nä, kanske inte riktigt men min son på tre år vill gärna höra samma bok ett par gånger.
  • castafiore
    När min son var tre lyssnade han gärna på längre historier som några kapitel ur madicken, Nils karlsson pyssling osv. De är ganska långa. Bilbo tyckte han också var kul.
  • Kiwinna

Fråga 1 : Hur ofta läser du för ditt barn?? VARJE DAG
    Fråga 2 : Hur gammalt är ditt barn? 4 ÅR
    Fråga 3: Hur gammal är du? 35 ÅR
    Fråga 4: Hur länge läser du vid varje tillfälle? (bara ett medel) 30-40 MINUTER
    Fråga 5: Är det mamma eller pappa som oftast läser?  50/50

• JessicaDeluxe79

Fråga 1 : Hur ofta läser du för ditt barn?? Aldrig. Hatar att läsa för ungarna, de lyssnar på cd-sagor i stället. Funkar helt ok, bättre att somna till duktiga uppläsare än mig.
    Fråga 2 : Hur gammalt är ditt barn? 8 resp 3 år.
    Fråga 3: Hur gammal är du? 33 år
    Fråga 4: Hur länge läser du vid varje tillfälle? (bara ett medel) Inget, eftersom jag inte läser alls. Men cd-sagorna är ca 40 minuter långa.
    Fråga 5: Är det mamma eller pappa som oftast läser?  Ingen av oss, vi är dåliga föräldrar och hänger vid datorn i stället.

jessicae.blogg.se -Du måste inte gilla mig men det underlättar
  • Karlstadtös

Fråga 1 : Hur ofta läser du för ditt barn?? Någon av oss läser varje kväll, i stort sett.
    Fråga 2 : Hur gammalt är ditt barn? 4 och 8 år.
    Fråga 3: Hur gammal är du?34 år
    Fråga 4: Hur länge läser du vid varje tillfälle? (bara ett medel)10 minuter.
    Fråga 5: Är det mamma eller pappa som oftast läser? Mamma.

• FraYo

Jag 28 mannen 26, dottern 2 år. Läser varje dag ca 10-50 min. Mannen läser mest.

• Starfruit

Svar till Alexi - läsningen består ju inte bara av läsning, ofta vill barnet peka och fråga, och man pratar om bilderna och det man läser. Därför kan det ta jättelång tid att läsa en bok om barnet är under fyra...

• tahira
    Fråga 1 : Hur ofta läser du för ditt barn??

En gång i veckan högst, det är hans pappa som sköter nattningen annars. Men sonen blir läst för varje kväll.

Fråga 2 : Hur gammalt är ditt barn?

Han är sex, fyller sju i januari.

Fråga 3: Hur gammal är du?

Jag är 24, min man är 27.

Fråga 4: Hur länge läser du vid varje tillfälle? (bara ett medel)

Ca 40 minuter, det gör min man också.

Fråga 5: Är det mamma eller pappa som oftast läser?

Pappan. 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • tahira
    I den åldern läste vi kanske ett halv kapitel i en kapitelbok och sedan 1-3 småbarnsböcker. 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
Svar på tråden Hur ofta och hur länge läser du för ditt barn och hur gammalt är barnet??