• MajaK

åderbråck någon?

Jag fick åderbråck innan jag fick barn o gick till vanliga familjeläkaren o förklarade att jag hade väldigt ont av dem o snart inte orkade med mitt jobb (står hela dagen i kök) o då fick jag remiss till kärlmottagningen på sjukhuset där de gjorde ultraljud på det benet jag hade det på o sen blev jag kallad till operation inom 3 månader efter det.
    O fick det då alltså fixat mot vanliga vårdkostnaden tror det var 150 för familjeläkaren o sen 300 när jag opererade det om jag inte minns fel. 

• MajaK

Det beror på hur det sitter o hur stort det är. på mig körde de laser från ljumsken ner till knävecket, där skar de upp o drog ut lite av det som var skadat. Sen laser fram på smalbenet o även ett litet snitt där.
    Tror att jag var på sjukhuset totalt 3-4 timmar så med tanke på att jag sövdes e det ganska snabbt. Var sen sjukskriven i 3 veckor. Ömmade rätt rejält att gå efteråt.
    Nu syns det iaf inget av det.

• MajaK

Jag hade en lång som slingrade på hela benet, är inte alls lika illa den här gången.
    Dom sa att det e rätt vanligt att de kommer tillbaka om man t ex som jag har ett jobb där man står hela tiden. Dom rekomenderar att man kör stödstrumpor för att minska risken. 

Svar på tråden åderbråck någon?