MammaHela skrev 2012-11-19 15:09:11 följande:
Jag är opererad för diskbråck, gjorde operationen 1997 eller 1998.
Efter operationen fick jag inte sitta på en månad, utan det var stå eller ligga som gällde.
Jag blev så pass påverkad av diskbråcket att jag tillslut blev förlamad i vänster ben, ramlade hemma och kunde inte komma upp. Ambulansen kom och jag blev akutopererad.
2000 fick jag mitt första barn och har två till efter det, helt ålterställd, fast läkarna gav mig 50/50 chans att gå igen och föda barn skulle vara omöjligt.
Enda menet jag har är att jag har ingen känsel på utsidan av vänster fot,
Va skönt att någon annan också har fått påpekat detta med sittandet ;)
De kan ju ha kommit på nya ideer under åren men jag tror att det är viktigt att tänka på detta. Jag som bara har vanliga ryggproblem märker nämligen en markant skillnad om jag sitter vid min dator vid matbordet i flera timmar.
Om operationen går bra och inga komplikationer tillstöter så verkar man känna sig bra direkt, så då gäller det att damerna inte slarvar med eftervården och tror att ni är hlet friska på en gång ;)
Förstå mig rätt nu, jag är själv tjej så jag vet hur det kan vara, se till att ha hjälp i minst en månad efter op och LYD läkarnas och sjukgymnasternas råd. Det gjorde inte en jag känner och hon fick göra om op.